0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Hmm jeg syntes altid der har været oliespild den vej.. også før jeg fik oliekølerflanchen på? Jeg plejer at varme motoren op (eller skifte lige efter jeg er kommet hjem) ind med opsamlingskar under vognen, ud med skruen i bunden, lave noget andet i 5-10 mins, løsne oliefilter lidt, vente lidt mere, flytte opsamlingskarret ind under filteret, afmontere filter, nyt på og så fylde olie på. Jeg skifter rimeligt tit efter anbefaling fra Jarl så måske er jeg bare blevet rutineret, men jeg syntes sjældent jeg har olie på tøj, fliser, hund eller lign. efter et skift. Måske lidt på fingrene.Jeg overvejer også at begynde at fylde lidt frisk olie i det nye oliefilter inden jeg monterer (udover bare lige på gummipakningen) det så der ikke kommer sådan et luftsug, er et noget pjat syntes i?
Og der der med at fylde filteret med frisk olie på forhånd, det bør man altid gøre - og selvf. passe godt på, at man ikke losser en grusgrav derned samtidig.
Og der der med at fylde filteret med frisk olie på forhånd, det bør amn altid gøre - og selvf. passe godt på, at man ikke losser en grusgrav derned samtidig.