0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Jeg tror, at vi står os godt ved at være lidt strategiske lige i dette tilfælde.Som tingene er nu er vores biler så gamle og uinteressante, at ingen djævel interesserer sig for typegodkendelser. Synsmanden kigger på tingene, vurderer om ombygningen ser pæn ud og syner den, hvis han er overbevist om, at alt er ok. Det er i bund og grund en fin ordning. Hvis vi nu alle sammen begynder at rende Færdselsstyrelsen, SMC og synshallerne på dørene for at indsamle standardtypegodkendelser og afprøve grænserne for ombygninger, så skal der nok blive fokus på vores biler og de ombygninger, vi laver. I mine øjne vil jeg langt hellere være underlagt den lokale synsmands fornuftige skøn, end jeg vil stille til syn med en bil, som Færdelsstyrelsen måske har særlig opmærksomhed på, fordi de fornemmer at den er ved at blive objekt for grænsesøgende ombygninger.Og iøvrigt er der vel ikke nogle effektmæssige problemer i at få godkendt din rækkemotorombygning? Kommer du ikke fra en wbx med 90 eller 112 hk?
Det er vel heller ikke en gulplade typegodkendelse? Er camper ikke anderledes?