0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Hej,to spørgsmål:Den ligner den godt nok, men studsen skal have en slags slids til montering af ledningsdimsen. Den sidder fast med en slags klemme der skal presses ned over studsen - er der nogen der ved hvor man kan få fat i sådan en?Ja, da din bil er fra '90 har du plastikstudsen. Den har Hovwdiaudi også - kig selv efter den. Du snakker om oliedryp samme sted. Tjek olietryksindikatoren samme sted. Tør af - start motor se om den fugter. Ellers kan det være røret med olie til tuyrboen - samme procedure - tør af, start op kig.Jeg har på fornemmeren at selvom jeg får studsen skiftet så forsvinder "skure lyden" (ikke "hylen") sku nok ikke....EnigJeg har den klare fornemmelse at den mangler olie eller lign et-eller andet sted i motoren men den bruger så godt som ingen olie, og olie standen er som den skal være. Som jeg har skrevet ovenfor knækkede den ene dyserørsslange og jeg kørte et par km uden at der således kom diesel ned i cylinderen - er det noget lort? kan den skurende lyd stamme fra en halvt afbrændt cylinder? Lyden kommer først ved højere hastigheder, lad os sige 60 km/t, og kan ikke frembinges ved at gasse op i tomgang - nogen foreslag?Hvad får dig til at tro, at det kommer fra motoren, når du netop ikke kan frembringe lyden i frigear (som jeg tror du mener, når du skriver "tomgang") I den situation er motoren jo netop det eneste, der roterer. Tilbageværende fejlkilder er så i prioriteret rækkefølge: Hjullejer, slæbende bremser, skæve dæk, trækaksler og gearkasse. Tjek hjullejerne ved at køre stille og kaste bilen fra side til side med rattet. Løft hjulene? Er der meget slør? Ændrer lyden sig ved vægtforskydningen? Tjek dækkene ved at gå ved siden af bilen mens en anden kører stille. Exer de eller "buler" de? Tag hjulene af og kig til bremserne. Bevæger de sig frit? Er de gamle og rustne? Er lyden til stede i alle gear? Afhængig eller uafhængig af motor & gearkasses omdrejningstal? Hvis man gør sig forestillinger om at holde en T3 kørende, så skal man være skarp i diagnoserne, og hvis man vil have hjælp til at stille den, så skal symptomerne beskrives indgående og detaljeret - mig bekendt er der nemlig ingen her, der har en krystalkugle. - Lidt gnaven - ja, undskyld - det er ikke personligt ment - jeg er lige startet på arbejde igen... :oops:
løftehejsen
Lift?? :lol: