0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
...hvordan klarer man lige rengøringen af sådan en top? Jeg tænker diesel først, og så smergellærred, men er smergellærred tilladt på sådan et stykke præcisionsmekanik ?Chris
Hej Jarl - og tak Okay, bunden først, det er en almindelig sugediesel, så den ryger til jernhandleren. ÅHHH nej. Du stiller den i et fredeligt hjørne indtil du får brug for en krumtap og et sæt plejlstænger. - De passer både til D og TD.Mht. toppen - jeg var egentlig bange for at størrelsen på revnen mellem ventilerne med det samme ville gøre den kassabel. Men hvis det ikke er tilfældet, så må jeg have den rengjort, og forsøge at måle skævhed - hvordan klarer man lige rengøringen af sådan en top? Jeg tænker diesel først, og så smergellærred, men er smergellærred tilladt på sådan et stykke præcisionsmekanik ?Fin måde at gøre det på. Vandslibepapir korn 600 er effektivt og skånsomt sammen med diesel og fåes i ruller på knap en milliard kilometers længde til småpenge.Chris
Citat fra: "cvj"Hej Jarl - og tak Okay, bunden først, det er en almindelig sugediesel, så den ryger til jernhandleren. ÅHHH nej. Du stiller den i et fredeligt hjørne indtil du får brug for en krumtap og et sæt plejlstænger. - De passer både til D og TD. Okay, den bliver i laden for en stund endnu så.Mht. toppen - jeg var egentlig bange for at størrelsen på revnen mellem ventilerne med det samme ville gøre den kassabel. Men hvis det ikke er tilfældet, så må jeg have den rengjort, og forsøge at måle skævhed - hvordan klarer man lige rengøringen af sådan en top? Jeg tænker diesel først, og så smergellærred, men er smergellærred tilladt på sådan et stykke præcisionsmekanik ?Fin måde at gøre det på. Vandslibepapir korn 600 er effektivt og skånsomt sammen med diesel og fåes i ruller på knap en milliard kilometers længde til småpenge. Hehe, perfekt - der er lige præcis plads til en milliard kilometer vandslibepapir på traileren :lol: Chris
Hej Jarl - og tak Okay, bunden først, det er en almindelig sugediesel, så den ryger til jernhandleren. ÅHHH nej. Du stiller den i et fredeligt hjørne indtil du får brug for en krumtap og et sæt plejlstænger. - De passer både til D og TD. Okay, den bliver i laden for en stund endnu så.Mht. toppen - jeg var egentlig bange for at størrelsen på revnen mellem ventilerne med det samme ville gøre den kassabel. Men hvis det ikke er tilfældet, så må jeg have den rengjort, og forsøge at måle skævhed - hvordan klarer man lige rengøringen af sådan en top? Jeg tænker diesel først, og så smergellærred, men er smergellærred tilladt på sådan et stykke præcisionsmekanik ?Fin måde at gøre det på. Vandslibepapir korn 600 er effektivt og skånsomt sammen med diesel og fåes i ruller på knap en milliard kilometers længde til småpenge. Hehe, perfekt - der er lige præcis plads til en milliard kilometer vandslibepapir på traileren :lol: Chris
Kig godt efter revner fra forkammer ud mod ventilerne. Ellers fint.
De revner viser selvf., at topstykket ikke er spritnyt, men det giver ikke umiddelbart utætheder. Der er rigtig langt til nærmeste vandkanal, så jeg ville bare lægge det på og køre ubekymret afsted velvidende at toppen måske ikke holde de næste 10 år.