Forfatter Emne: køb af t3  (Læst 2903 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

PARKHAVE

• Gæst
køb af t3
« Dato: 25. September 2007 kl: 23:34:06 »
Hej Simon og velkommen til.
Vi har haft en del diskussioner omkring dette at købe en T3 uden at være klar over hvad man går ind til. :lol:

Der er meget forskellige holdninger, nogen har dem fordi de er "lidt nørdet" med dem - det er venligt ment :lol:
Andre har dem fordi de er praktiske
Nogen aner ikke en hattefis om mekanik når de starter og ender med en doktorgrad i T3
Nogen vil have den fordi den er sej og kører på værksted hvis der er noget galt.

Det handler meget om indstilling tror jeg.

Du vil måske have udbytte af at benytte søgefunktionen på forsiden.
prøv at søge på køb og t3 eller lignende.

Hvis du definerer din søgning på : køb and t3 , får du ca. 15 hits der alle relaterer til overvejelser om køb af T3
( http://www.t3nettet.dk/search.php?sid=75f46280ff13c1a1d5861424176aeaf0 )

Crapz

• Gæst
køb af t3
« Svar #1 Dato: 25. September 2007 kl: 23:48:34 »
Tag det med et gram salt :D, jeg har personlig kun have en plæneklipper motor inden jeg fik min T3 :D nu har jeg taget mig tiden og de penge det nu koster også ved stor hjælp fra T3nettet fået skifter motoren i min og lige været på en 7000 km lang køre ferie igemmen EU :D

men som sagt det et spørgsmål om gå på mod og at have tiden til at nusser om ens T3 (Elskerinden ved vejkanten)

PARKHAVE

• Gæst
køb af t3
« Svar #2 Dato: 25. September 2007 kl: 23:56:29 »
Det var jo det jeg sagde :lol:
meget forskellige meninger, men det er såmænd ikke vanskeligere at holde kørende end andre biler i samme årgang eller ældre, snarere tværtimod, der er jo ikke noget i T3'ere der er raketvidenskab.
Nyere biler har de fleste jo slet ikke mulighed for at lave lidt på selv ( hvis det er det man vil)
Men som førstegangskøber uden teknisk viden og måske ikke den store lyst til at eksperimentere er det altid gode råd:
Brug hellere lidt flere end lidt færre penge og find dig et velholdt og pænt eksemplar - de findes stadig derude - evt. en af nørderne herinde der skifter ud i vognparken :lol: eller en velholdt tysker.
Når du så har nydt at køre i den et par år uden de stor omkostninger får du måske lyst til at kaste dig over et projekt. :lol:

PARKHAVE

• Gæst
køb af t3
« Svar #3 Dato: 26. September 2007 kl: 00:04:30 »
@simon, nu står der jo sønderjylland på dit visitkort. Men jeg ved jo ikke hvor langt væk du er :lol:
Som du kan læse under træf, holder jeg jo en lille auktion/spark dæk/kom sammen her i weekenden.
Du skal være hjertelig velkommen til en snak og et kig på div. T3'ere.
Det er da nok den nemmeste måde at få et indblik i disse herlige mænd og deres maskiner .... elller var det: disse mænd og deres herlige maskiner???
Dem jeg har er bestemt ikke køreklare, men jeg håber da der dukker nogle op på plader.

Offline KHSalvesen

• Hero Member
    • Vis profil
køb af t3
« Svar #4 Dato: 26. September 2007 kl: 06:28:30 »
Citat fra: "Crapz"
Tag det med et gram salt :D, jeg har personlig kun have en plæneklipper motor inden jeg fik min T3 :D nu har jeg taget mig tiden og de penge det nu koster også ved stor hjælp fra T3nettet fået skifter motoren i min og lige været på en 7000 km lang køre ferie igemmen EU :D

men som sagt det et spørgsmål om gå på mod og at have tiden til at nusser om ens T3 (Elskerinden ved vejkanten)

Ja hvad med en update på den bil. Tilstanden. Motoren. Måske turen. Hvorden er det gået med serviceplanerne.

Faktisk er det rigtig godt at læse de lange indlæg om andres strabadser, det er bare lidt synd når der ikke er en updat, når det hele kommer til at spille, men folk er jo nok ude at trille og tænker mest på T3N, når det er galt.
Kurt - 25115788

Offline jankjerbye

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
køb af t3
« Svar #5 Dato: 26. September 2007 kl: 08:45:13 »
Hej Simon! Velkommen til T3nettet.

Jeg tror som PARKHAVE skriver ikke du finder en bil i årgangen 79-92 som man "bare køber og kører i et par år" med mindre du vil smide en 25.000 og opefter. Jaja..  Man kan være heldig og finde en der stod ved en flink gammel mand der bare er veholdt til små penge og man kan finde en ved en fusker der har salgslakeret den til meget mere. Og nu snakker vi IKKE generelt T3!!

Hvad har du af erfaringer med biler? Er det din første bil?  Syntes du det er sjovt og udfordrende at rode med mekanik og har du tid, plads og faciliteter (eller kan du låne/skaffe det) ? Hvis du kan svare ja til en stor del af ovenstående, så er du rigtigt godt på vej. Der er mange nyere brugere herinde på forummet undertegnede inklusive der har været igennem en learning by doing process, men husk at bilen holder stille mens man lærer  :D

Har du et velbetalt job, kan løsningen også være bare at smide den på værksted, og bruge timerne bag rattet / på jobbet istedet. Men det er ikke billigt og ihvertfald ikke fornuftigt. Men det er igen ikke specifikt for en T3.

ALLE GAMLE BILER SKAL REPARERES FRA TID TIL ANDEN.

Der er nogen overvejelser der skal gøres.. Skal du bare fra a til b? Hvad har du brug for ? Plads ?

Hvis du bare er forelsket.. jamen så velkommen.. så kast fornuften overbord (og vær parat til at tage eventuelle konsekvenser af dette valg ) :wink:  Vi står klar herinde på forummet til at hjælpe dig igennen de svære perioder og til at juble sammen med dig når alt bare kører og man oplever hvor fantastisk en bil man har. (Jeg havde lige sådan en dag i går 8)  )

Alle brugere herinde er utroligt glade for deres T3 og vi er mange der ikke har været T3 ejere mere end et par år. :D  Og så er vi en håndfuld der har lært en masse om vores biler og ikke mindst er blevet meget skrappere til at diagnostisere sære problemer der kan opstå med sådan en 20 år gammel skude  :roll:

En af de ting der gør det fedt at køre og rode med T3 er netop dette forum, uden det var der helt sikkert færre T3ere på vejene og der blve spist færre pandekager, drukket mindre kaffe og færre bajere, sparket færre dæk og der ville være langt flere mekaniske analfabeter i det danske land.

Velkommen til et rigtigt hyggeligt forum, jeg håber du finder en flot velholdt T3 til at starte med, så er begyndelsen mere "blød"

mvh

Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
køb af t3
« Svar #6 Dato: 26. September 2007 kl: 11:33:17 »
Velkommen til.
Kører i nr. to nu, og har selv stået for reparation og klargøring - og delvis lakering.
Er "bidt" af kørestillingen p.gr.a. en ulykke for et par år siden. Bliver aldrig træt af, at køre langt i den, oplever aldrig smerter i forbindelse hermed.
Renoverede motor i den første. (Den kører nu videre i min nuværende ) lærte en masse. Bl.a. om fremstilling af værktøj til dette og hint, og oplevede den næsten euforiske sindstilstand det var / er, at køre i den.
Den starter HVER gang, ligemeget hvor længe den har stået stille, hvad den nu sjældent gør. Men den giver en masse glæde, og har ikke beløbet sig til de astronomiske summer. Endnu.
Den har plads til det mest utrolige, som altså transporteres tørt og sikkert.
Har iøvrigt en til salg pt. med godt halvandet år til næste syn. Den er køreklar, men kunne blive rigtig go` med lidt kærlig pleje og puslen.
Selvom de fleste nok foretrækker diesel, skal du huske, at vægtafgiften er noget lavere på benzineren.
Til gengæld kører du ikke lige så langt på en liter brændstof, men det må jo være op til hver især, hvad man foretrækker.