0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Totalt uvederhæftigt slag på tasken:Bakker bag -> 150.000+Tromler bag -> skiftes sammen med bakkerne Klodser for -> mindste det halve - 75.000Skiver for - > sikkert 3 sæt klodserMEN - nu er jeg også fyldt 40 år - den alder, hvor man også kører 80.000 km på et sæt dæk...
Enig Mølle!Der findes flere forskellige typer af reduktionsventiler - vi har den mest primitive. På masser af (mere moderne) stationcars findes der en lastafhængig begrænserventil, der vha. input fra fjedersammenpresningen regulerer bremsekraften til baghjulene i forhold til last. Det gør vores ikke. Vores har bare - ligesom Kadett E i de glade 80'ere - konstant reduktion af trykket til baghjulene. Og nej - man justerer ikke sine bagbremser vha. håndbremsekablet. Det er der en række årsager til:1) Det er ikke ønskværdigt, at der står konstant spænding på kablet.2) Håndbremsekablet trækker ofte ikke lige nok til at få en jævn bremsevirkning på begge hjul.3) Håndbremsekablet vil - pga. sin placering - trække bakkerne "fremad" inden i tromlen. "Rigtig" justering lader bakkerne centrere.
Jeg håber ikke at jeg blev forstået der hen ad, at man justerer bagbremserne via håndbremsekablet. Jeg forsøgte bare at beskrive min egen udokumenterede måde til at tjekke, om bagbremserne TRÆNGER til justering. :oops: