Øv, øv øv! Søndag aften var badelandsferien i Gråsten slut. Tvillingerne og de 2 store unger var proppet ind i Caraten sammen med alle dåserne fra Tyskland og feriebagagen. Alle i familien var snotforkølede og nu ville vi bare hjem. 1,9 TD'eren fik noget at leve af på motorvejen og vi kom da også fremad med en anstændig fart. Pludselig blå røg og effekttab. jeg slukkede straks og rullede ind til siden. Skarp metallisk lyd ved startforsøg. Faqlck kom med dobbeltkabine ladbil og kørte os hjem. 3 timer i en støjende rystende MAN med syge og trætte unger - :x
Diagnose: Et stempel er flækket på tværs - revnet ved udfræsningen til olieringen. "Bunden" af stemplet kører op og ned med plejlstangen - resten sidder bare stille i øverste del af foringen. Topstykket er uskadt, men der er selvfølgelig fede dybe ridser i foringen - lort!
Afhjælpning: Først aflyses alle sociale aktiviteter i resten af ferie - øv! Tre muligheder for ny motor. 1) at tage en JX, som jeg har liggende klar - meeeen 1,6 er sgu ikke meget. 2) at renovere en KY, jeg har stående - skal have et nyt stempel. 3) at finde en AAZ blok - hvem har sådan en til salg?