Forfatter Emne: Udskiftning af varmeblæser under instrumentbrættet!  (Læst 10976 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Djursland

• Gæst
Udskiftning af varmeblæser under instrumentbrættet!
« Svar #15 Dato: 06. November 2006 kl: 23:20:56 »
hej peder

hvis du nu ikke har noget at gi dig til i vinter så kunne du jo lave et varmt vands system til en vand blæser med et vandfyr til benzin drift

ja ja han er da ikke rigtig klog tænker du nu men men du kunne jo så også lave varmt vand via en varmvands beholder til vandhanen og bad udenfor  og så køre køre det varme vand op til varme apperatet

se det var en ide

Mvh Djurs  :lol:

brianjh

• Gæst
« Svar #16 Dato: 23. December 2010 kl: 00:06:56 »
Det tager max en halv time at hive instrumentbordet ud..

Offline KHSalvesen

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 23. December 2010 kl: 01:12:04 »
Citat fra: "brianjh"
Det tager max en halv time at hive instrumentbordet ud..
yep og 4 år at svare på indlægget.  :lol:

Deeet gaaaaas :wink:

Jeg ville nok bruge et par timer og være lidt forsigtig og omhyggelig, men vil da mene med lidt iver kan det gøres på en halv time. Det siger konen også hele tiden. :shock:  Det gaaaas.

Fanme en stabil tråd, som bliver taget op efter 4 år.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline buddha_uffe

• Hero Member
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
« Svar #18 Dato: 23. December 2010 kl: 10:51:46 »
Har lige haft min blæser ude... Og det er egentligt ikke noget problem, man skal have god tid og tålmodighed... En halv time..? - Jo det kunne man nok godt gøre, men så har man heller ikke passet på tingene ihvertfald. Måske jeg bare er langsom, men jeg tog en eftermiddag om det. Men der sad også stadig knæk-bolte i min ratstamme, varmeapperat-kassen var limet sammen og der blev monteret en cigaret-tænder i instrumentbordet ved samme lejlighed.. Men det er en rar fornemmelse bagefter...  8)
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline brian

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: 23. December 2010 kl: 11:18:03 »
Har også klaret den operation for ca. et ½ år siden. Det tog tid, som ved alle reparationer, så er der ting der kræver at man lige ved hvordan.

Sæt et par dage af til det.

I visse situationer vil en hjælper nok kunne gøre nytte, men jeg klarede det selv

Desværre har jeg glemt en del af det.
Ting jeg dog husker drillede mig var:

-Afmontering af handskerummet i passagersiden.

-Afmontering af det plastik i midten, unde instrumentbordet

-Rattet behøver ikke at afmonteres, men er er svært tilgængelige bolte under instrumentbordet, som holder et par støtter.

-Selve plastkassen er skruet fast med vist 4 stjerneskruer, og de er typisk rustet helt fast så de knækker. Jeg måtte bore dem ud.

-Der hænger nogle firkantede klapper ned inde i plastkassen, og her er hængslerne ofte slidt så meget at de har en tendens til at sidde fast, og i mit tilfælde var en af dem faldet af.

Der er lidt fra min kamp her:
http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=9013&postdays=0&postorder=asc

Desværre forsømte jeg lidt at tage billeder.

windfinder

• Gæst
« Svar #20 Dato: 25. December 2010 kl: 10:31:21 »
Arh, sådan noget pis.. Howdi audi holder lukket mellem hjul og nytår, hvilket giver lidt problemer, da jeg ville skifte blæser enheden her mellem jul og nytår. Nogen der ved hvor jeg kan få en nu? vil meget gerne have en ny og ikke brugt.

Offline brian

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: 25. December 2010 kl: 11:03:06 »
Citat fra: "windfinder"
Arh, sådan noget pis.. Howdi audi holder lukket mellem hjul og nytår, hvilket giver lidt problemer, da jeg ville skifte blæser enheden her mellem jul og nytår. Nogen der ved hvor jeg kan få en nu? vil meget gerne have en ny og ikke brugt.

Hvis du ikke er afhængig af din T3, så kan du jo bare bruge tiden her mellem jul og nytår til at adskille. Når så butikken åbner igen kan du købe og samle. Det er hurtigere at samle end at adskille, det var min erfaring.

Jeg skiftede iøvrigt ikke min blæser, den fejlede intet. En af klapperne var løs, og den blokerede så blæserhjulet en gang imellem, og så standsede blæsermotoren øjeblikkeligt, og sikringen sprang.

Offline buddha_uffe

• Hero Member
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
« Svar #22 Dato: 25. December 2010 kl: 11:04:51 »
Jeg brugte heller ikke ny blæser til min... Den gamle kunne repareres... Så adskil og se hvad der skal til...
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

windfinder

• Gæst
« Svar #23 Dato: 25. December 2010 kl: 11:51:14 »
ok, det vil jeg så gøre, min hyler og springer sikringen...

Offline wilson

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: 27. December 2010 kl: 09:15:09 »
Jeg har tidligere skiftet min orginale til en howdi blæser, det har jeg fortrudt..... Efter maks et halvt år begyndte den at larme (pive) og synes den er mindre effektiv end den orginale ift den støj den laver.... Har også oplevet den har sat sig fast og kørt meget ustabilt hvis den ikke er blevet brugt i længere tid!

Så mit råd er: Køb en orginal hvis det er muligt, selvom den koster en go sjat mere guld.
Efter min mening er der for langt derind til det er en del man gider skifte hvert år.
Jeg kender ikke kvaliteten på de tyske, men en ting er sikkert, min bliver skiftet til en ny orginal næste gang jeg skal derind. :o)
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

m

• Gæst
« Svar #25 Dato: 27. December 2010 kl: 10:39:31 »
Da jeg udførte operationen udskiftede jeg også nogle af 4 skruer der holdt varmekassen til nogle bolte man kan sætte en top på, til næste gang....
Og de to der holder støtterne ved rattet fik en bolt med to møtrikker på, så de nu er så høje man kan tage dem med en fastnøgle næste gang....

Og så fik den lige hulrumsbehandling

hehe men fandt aldrig ud af hvordan man tog starthjælpen ud af instrumentbordet.

Offline ottokrog

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
« Svar #26 Dato: 29. December 2010 kl: 19:56:18 »
en halv time er en mild underdrivelse

det tog mig syv timer, hvoraf en af timerne gik med hovedbrud om hvordan fanden man kommer ind i kassen, når først den er ude

min var limet sammen, og jeg måtte skille den ad med hobbykniv, havesaks og skruetrækker

jeg satte den sammen igen ved at bore små huller, og så skrue den sammen, lidt nemmere til næste gang

men mega nice at få varme til fusserne igen, også når man holder for rødt
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.