Forfatter Emne: Sædevarme til Caravelle  (Læst 3113 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

cortina

• Gæst
Sædevarme til Caravelle
« Dato: 16. November 2007 kl: 18:03:02 »
Er der nogle som kan hjælpe mig med forbindelsen for sædevarmen til en Caravelle fra 1989?
Når jeg ser på strømskemaet nr. 54/1 Sædeopvarmning V.A.G.1466 har jeg følgende forbindelser:

Kontakten
Ben 2/31    stel
Ben 1/58b    lys
Ben 3/15    strøm fra sikringsbox
Ben 4P/F    skydepolmeter (trin 1 stræk lys som bliver svagere op til trin 5 prøvet med prøvelampe er dette rigtigt?)
Ben 5/86    tænd sluk kontakt

Relæet nr. 59/459/276:
Ben 5/86    tænd sluk fra kontakt
Ben 6/P    skydepolmeter (trin 1 stræk lys som bliver svagere op til trin 5 prøvet med prøvelampe er dette rigtigt?)
Ben 8/15    strøm fra sikringsbox
Ben 4/T    intet intet der skal være et signal men hvor er det?
Ben 2/H    intet der skal være et signal men hvor er det?
Ben 7/31   stel

Er der nogle som har forstand på dette da jeg ikke ved mine levende råd hvad der er galt eller hvad jeg har lavet forkert. Jeg håber at der er nogle som kan hjælpe mig eller har mulighed for komme forbi og hjælpe mig.

Mads-kaa

• Gæst
Sædevarme til Caravelle
« Svar #1 Dato: 16. November 2007 kl: 20:13:36 »
"relæet" nr. 59 er en styreenhed. Hvis du er sikker på at den får spænding ind på ben 5, 6 og 8 samt stel fra ben 7, så tror jeg din styreenhed er defekt???

/Mads

cortina

• Gæst
Sædevarme til Caravelle
« Svar #2 Dato: 17. November 2007 kl: 08:51:46 »
Hej Mads!

Ja, jeg er helt sikker på at den får strøm ind på disse ben!!
Problemet er at styreenheden er helt ny lige hentet fra VW, så det virker lidt mistænkelig at den er, men intet er umuligt og det er nok det som er galt, hvis der ikke kan være andet!
Jeg kan lige fortælle at det er nummer 2 ræle som jeg har fået fat i, så jeg havde håbet på at det kunne være en anden løsning, men det er der nok ikke, eller har du måske en anden løsning?

Offline Jesper

• Sr. Member
    • Vis profil
Sædevarme til Caravelle
« Svar #3 Dato: 17. November 2007 kl: 09:22:13 »
Hejsa,

Har du målt på sædet? Er der 'hul igennem'?

Jesper
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

cortina

• Gæst
Sædevarme til Caravelle
« Svar #4 Dato: 17. November 2007 kl: 09:26:53 »
Ja det har jeg, og der er ingen strøm fra relæet og ud til sædet på ben 4/T og ben 2/H som det ellers burde!

Mads-kaa

• Gæst
Sædevarme til Caravelle
« Svar #5 Dato: 17. November 2007 kl: 15:57:11 »
Hvad er modstanden i sædet? Hvis trådene er kortsluttede kan man jo godt forestille sig at sædet vil ødelægge relæet! Det er også meget sandsynligt at ledningerne til sædevarmen er blevet siddet i stykker.

/Mads

cortina

• Gæst
Sædevarme til Caravelle
« Svar #6 Dato: 17. November 2007 kl: 20:26:58 »
Det er rigtigt, men der buder være forbindelse fra relæet og ud til samlingen ved sædet selvom ledningerne i varmeenheden er slidt i stykker. Det skulle helst ikke have noget med forbindelsen at gøre ned til ræleet, da strømmen gerne skulle sendes fra ræleet og ud efter, da jeg mener at der ikke er noget styre signal fra varmeelementet og op til ræleet, men kun den anden vej.

Mads-kaa

• Gæst
Sædevarme til Caravelle
« Svar #7 Dato: 18. November 2007 kl: 07:29:17 »
Jeg forstår ikke rigtigt hvad du skriver, men jeg kan da se at G59 er en temperaturføler, den må altså sende et signal tilbage til styreboksen. Hvad der evt. sker hvis den ikke giver/får noget signal kan jeg ikke svare dig på.

/Mads