Forfatter Emne: Trambussen  (Læst 27609 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Trambussen
« Svar #45 Dato: 14. Januar 2009 kl: 00:15:22 »
Citat fra: "verner"
ok, men der købte vi nappa til 59kr pr meter i rigtig tyk kvalitet
og alcantara til 99kr pr meter. (brede ca 140-150).
det er os der nogle skoler køber deres stoffer  :wink:

stof2000 er enten dobbelt så dyre eller os har de ikke den kvalitet man ønsker, har kigget der flere gange...

den 25rækkers lyder nice, hva koster den?
mht. slanger er 4meter nok? så nemlig at p-lindberg har nogle billige slanger med ½" forskruninger.


Køleren alene kostede £117,58, inkl rabat og engelsk moms - dertil kommer fragt osv. Men pundet er i en gunstig kurs ift kronen.

Havde et helt sæt hjemme til Jes for omkring 2500,- inkl porto (vi var et par stykker om at dele den)
Bøf med termostat
forskellige forskruninger til bøf og køler
2 x lige, 2 x 45°, 2 x 90° pushlock fittings
12m højkvalitets slange
25 rækkers oliekøler.

Jeg har med vilje ikke lavet en tråd da jeg ikke havde handlet med dette firma før. Leveringstiden var lidt lang, men det har jo også været hen over jul  nytår, ellers er det gået gelände uden probs.

Medmindre du vil placere køleren under bunden på bilen tror jeg du kommer til at mangle en del slange med bare 4 meter  :o
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Trambussen
« Svar #46 Dato: 14. Januar 2009 kl: 01:08:55 »
Link til firmaet i UK?

Pundet er jo nede på ca 7,5 kr - så det er billy at købe op i UK for tiden :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Trambussen
« Svar #47 Dato: 14. Januar 2009 kl: 08:46:01 »
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Trambussen
« Svar #48 Dato: 18. Januar 2009 kl: 23:13:25 »
Oliekøleren er monteret:




Så er der vist ikke plads til en større model - 25 rækker serie 9:



Nu mangler jeg bare at montere urerne til olie temp & tryk.
Dernæst finde noget tungt at trække rundt med så jeg kan se om den funker  8)
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Trambussen
« Svar #49 Dato: 19. Januar 2009 kl: 09:10:47 »
wilson,

det ser lækkert ud. Jeg har selv en 25 rækkers og det er bare dejligt.

Den afgav så meget varme, da jeg var på sommerferie af speeder og gearstang og dens manchet blev mega varme.....
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Trambussen
« Svar #50 Dato: 19. Januar 2009 kl: 13:00:39 »
Nice... den må sku ku køle svinet! Så slipper vi for at køre med åbne vinduer og bagklap næste gang jeg er med ude og trucke :D

Skal nummerpladen så flyttes?

/Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Trambussen
« Svar #51 Dato: 19. Januar 2009 kl: 17:03:14 »
Citat fra: "jankjerbye"
Nice... den må sku ku køle svinet! Så slipper vi for at køre med åbne vinduer og bagklap næste gang jeg er med ude og trucke :D

Skal nummerpladen så flyttes?

/Jan


Nope - de flinke færdselsbetjente synes det ser smart ud med den "kvadratiske" foran  :roll:

Og tror nok luften skal komme rundt om den - den almindelige køler har i hvertfald ikke haft de helt store probs med at få luften igennem.

Tror egentligt mere på at luften bliver suget igennem end blæst igennem køler gitteret. Måske nok derfor der er en tunnel bag køleren på td standard.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Trambussen
« Svar #52 Dato: 19. Januar 2009 kl: 19:44:51 »
Det er jo heldigvis nemt at finde ud af .. Køre med læs på og nummerplade foran.. aflæse peak temperatur.

Køre med læs på med nummerpladen ude til siden.. (eller i forruden under testen) og aflæse peak temperatur.

/Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Trambussen
« Svar #53 Dato: 01. Marts 2009 kl: 10:55:10 »
Efter en lang tur med præcis rute har jeg fået kontrolleret min trip tæller...

*Land rover event rules*  :lol:

rute på google maps

Triptælleren viser 512,6 km ifølge maps er ruten 514 km - det må siges at være ok!

På turen fik jeg også afprøvet den nyligt installerede lyddæmpning.
Det virker!

Jeg har plastrer 1 kvm asfalt i de tre døre og sidepladen + lidt tungt skum. Taget har også fået en lille kvm asfalt + æggepakke skum i fuld længde/bredde. Resten af de 2 kvm asfalt er blevet fordelt på låger under lad + i rummet under laddet.
Derudover er der blevet monteret carat gummi vindafvisere foran dørerne - De virker overraskende godt!

Nu mangler jeg bare at få justeret dørerne lidt længere ind i toppen. Over 110 km/t trækker bøjlespejlene dem lidt ud så de blafrer lidt.

Plus jeg skal ha lavet en ny himmel på et tidspunkt, den gamle var mør og døde under nedtagningen  :twisted:
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Trambussen
« Svar #54 Dato: 01. Marts 2009 kl: 11:09:20 »
Nu må vi håbe det ikke drypper på varme solskinsdage.

Med asfalt, mener du så "bilstøjdæmpningsplader", tagpap, bitmen eller hva ?

Kurt
Kurt - 25115788

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Trambussen
« Svar #55 Dato: 01. Marts 2009 kl: 11:26:08 »
Hvad har du brugt til at få æggebakke skummet til at hænge fast??
Jeg har forsøgt lidt af hvert, men det falder sq ned når solen begynder at varme på taget...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Trambussen
« Svar #56 Dato: 01. Marts 2009 kl: 12:37:11 »
Jeg har brugt lyddæmpnigs bitumen plader, men alt der er tungt kan i teorien bruges. Fordelen ved dette at der allerede er lim på og det er lavet til det.

Tagpap er til at sætte oven på taget. Dette ville sikkert virke men se en smule anderledes ud  :lol:

Jeg har inden aplikering afrenset overfladen med fortynder, sprøjtet kontaktlim på overfladen og ladet den tørre ind 10-15 minutter.

Imens har jeg klargjort stykkerne, sprøjtet kontaktlim på dem også, ovenpå den lim der allerede er der. Bitumen stykkerne varmede jeg inden montering så de var nemmere at forme efter underlaget.

Om det falder ned når solen bager må komme an på en prøve, men jeg tror indtil videre på det. Jeg satte en af banerne skævt op, da jeg rykkede den ned fulgte der maling med, så....  :twisted:
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Trambussen
« Svar #57 Dato: 08. Marts 2009 kl: 13:52:34 »
Så skulle der et nyt batteri til. Det andet var ikke dødt, men effekten var dalet en del. Pga problemer med oliefyret ville jeg udelukke strøm problemer, da det oftest er her den er gal.

Derfor skulle der monteres nyt batteri. Det blev et scan brit, i mine øjne et batteri i klasse med Varta og til dels Hancock.

En god indikator for kvaliteten er vægten, altså indholdet af bly på pladerne, og det er tungt. Det er nemt at mærke forskel på et billigt og dyrt batteri der.

Efter lidt opmåling og overvejelse blev der fundet plads til et 95Ah & 740 Amp batteri... Det er noget større end standard skal jeg lige hilse og sige. Der er lige akkurat plads til det i batterikassen.

Gammelt bosch batteri:


Forskel:


Label:
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Trambussen
« Svar #58 Dato: 09. Marts 2009 kl: 00:32:03 »
scanbritt er det det samme som danbritt? for dem har jeg dælleme skiftet mange af, os inden for de 2 års garranti!

men ellers en god stor str :)  kan din generator overhovedet lade så meget :roll:  men ellers har du jo din c-tek til lidt vedligholdelses ladning :wink:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Trambussen
« Svar #59 Dato: 09. Marts 2009 kl: 06:24:32 »
Citat fra: "verner"
scanbritt er det det samme som danbritt? for dem har jeg dælleme skiftet mange af, os inden for de 2 års garranti!

men ellers en god stor str :)  kan din generator overhovedet lade så meget :roll:  men ellers har du jo din c-tek til lidt vedligholdelses ladning :wink:


Det er vist det samme. Hvis det er inden for garantien er det jo ikke et problem - så får man jo bare et nyt  :P

mht generatoren så lader den 65A, den skal nok kunne få strøm på den lige så vel som på det gamle. Det vil jo bare tage længere tid end hvis det kun var et mindre batteri der skulle lades. Til gengæld når det store batteri ikke at falde så langt ned med mange småture og oliefyr aktiveret. Derfor burde det holde længere end et mindre, da det er de dybe afladninger der oftest dræber et blybatteri.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)