Forfatter Emne: TriStar air ride  (Læst 38999 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

PARKHAVE

  • Gæst
TriStar air ride
« Svar #60 Dato: 08. Oktober 2008 kl: 20:19:31 »
Det er [size=18]så[/size] fedt lavet  8)  8)

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
TriStar air ride
« Svar #61 Dato: 08. Oktober 2008 kl: 21:03:19 »
Når den kører kræver det en flok slaver omkring den:
1. hold fejer vejen foran - selvfølgelig med kamelhårskoste i den rette nuance
2. hold er klar med raketter mod regnvejr. A la ol i Beijing.
3. hold er klar med presenninger og lign i tilfælde af 2. hold fejler
4. hold med håndvåben for at holde de vilde horder af utilregnelige fans + fugle og deres ekskrementer væk.
Bagerst går slavepiskeren i strækmarch og med høj hat. Han tynder ud i dem på holdene der ikke lever op til standarden og højner dermed arbejdsmoralen.

Spøg til side - Det er en flot og gennemgribende renovering
Den er et museum værdig. Ikke værdig til hverken dayli driver eller arbejdshest - det ville næsten være en skam.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
TriStar air ride
« Svar #62 Dato: 08. Oktober 2008 kl: 23:34:28 »
Ida siger at hun ikke synes at alu-fælge passer til en Doka.

Men nørj hvor er den FLOT!!!!!!!!!!!!!!!!!
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
TriStar air ride
« Svar #63 Dato: 08. Oktober 2008 kl: 23:41:56 »
Den burde stå i et opvarmet udstillingslokale, hvor Wilsons bevæbnede vagt skulle sikre, at INGEN kunne formaste sig til, at berøre den med fedtede fingre!
(Hvorfor er det lige, at folk ALTID skal røre ved en nylakeret bil ???? )

Men den ER også bare flot. Totalt gennemført renovering. Respekt herfra også.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
TriStar air ride
« Svar #64 Dato: 09. Oktober 2008 kl: 00:02:54 »
SAVL :D  :D

den står jo som trukket ud af æsken 8)

nøj den er lækker, hvorfor det lige at de ikke laver dem mere?
det er jo slet ikke til at forstå :roll:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
TriStar air ride
« Svar #65 Dato: 09. Oktober 2008 kl: 08:17:07 »
Kan kun give jer andre ret!

Den står jo som ny...

SMUKT arbejde, husk nu den opvarmede garage med gulvtæpper og panorama vinduer så alle de forbipasserende kan nyde synet af en særdeles flot bil!
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

T3Anders

  • Gæst
TriStar air ride
« Svar #66 Dato: 09. Oktober 2008 kl: 08:30:35 »
Ja, hvorfor laver de dem egentlig ikke mere?

Hvad er det nyeste som findes -noget fra Sydafrika?

TRISTAR

  • Gæst
TriStar air ride
« Svar #67 Dato: 12. Oktober 2008 kl: 12:55:53 »
Citat fra: "dokajønne"
Drivakslerne ser sgu ikke for friske ud :lol:  :lol:  :lol:

Jag vet att drivaxlarna inte är renoverade på bilderna men det har hänt mycket sen dom bilderna togs.

Det var bara monterade för att kunna flytta på bilen.

Allt är nerplackat efter bilderna togs och är blästrat o målat.

Och nu är det på väg att installeras en 6 växlad porsche växelåda.

Och en lite större motor.

Ett bil projekt blir aldrig färdigt.

MVH Patrik www.vw-tristar.com

TRISTAR

  • Gæst
TriStar air ride
« Svar #68 Dato: 06. Januar 2009 kl: 12:18:39 »
Här kommer lite nya bilder.

Vi håller på att montera in en större motor.
Och då är kanske inte original lådan i T3 den bästa.

Där finns inte många växelådor att välja mellan.
renault har en men är inte lätt att hitta.
Porsche har flera modeller men många är för gamla.
Porsche G50 är lite för lång för att få plats.

Men vi hittade en ifrån en Porsche 996 -05
Alla yttermåten är mindre än original T3 lådan
Den har 6 växlar och det bästa av allt är att den har cable linkage till växel spaken.

Vi skall monter in en motor ifrån en Audi 1,8 Turbo -03.

Och den passar nästar rakt på Porsche lådan.

Hälften av bult hålen stämmer.
Problemet är bara att Porsche har start motorn monterat på motorn.
och Audi har den på växellådan.

Men det gick att lösa genom att kapa av alla delarna ifrån Audi växelådan och flytta över dom till Porsche lådan ocg svetsa ihop allt.

Här är lite bilder som visar hur vi gjorde.

Med vänlig hälsning Patrik www.vw-tristar.com

Porsche 996


Vi var tvugna att se vilket skick lådan var i.


Det var som ny.






Porsche till vänster och Audi till Höger


Porsche längst fram Audi bakom.


Vi tillverkade en platta för att få alla delarna på rätt plats.


Här är delarna som är utkapade ifrån Audi lådan.


Här skall startmotron sitta på Porsche lådan.


Här är startmotor delen från Audi lådan.


Provmonterad på Porsche lådan.


Här är all ihop skruvat för svetsning.




Nya bult hål till motorn före svetsning.


Allt klart för svetsning.




Lite jobb med lamellen.
Porsche till vänster och Audi till höger.


Porsche till vänster och Audi till höger.


Centrumet på Porsche lamellen svarvar ur och flyttas över till Audi lamellen.

Med vänlig hälsning Patrik
www.vw-tristar.com

Bluestar

  • Gæst
TriStar air ride
« Svar #69 Dato: 06. Januar 2009 kl: 12:28:43 »
Nice, det ser lækkert ud og som en god løsning : )

 måske jeg ville vælge en porsche motor 3,0 sc istedet for en audi 1,8 T!

 Min ven lavede en vw t2 med sådan en porsche 3,0 og hvor den gik

 godt...

 jesper

Kkrogsgaard

  • Gæst
TriStar air ride
« Svar #70 Dato: 06. Januar 2009 kl: 20:49:19 »
Det ser spændende ud... glæder mig til at se fortsættelsen.

TRISTAR

  • Gæst
TriStar air ride
« Svar #71 Dato: 10. Januar 2009 kl: 13:10:11 »
Citat fra: "Bluestar"
Nice, det ser lækkert ud og som en god løsning : )

 måske jeg ville vælge en porsche motor 3,0 sc istedet for en audi 1,8 T!

 Min ven lavede en vw t2 med sådan en porsche 3,0 og hvor den gik

 godt...

 jesper


Problemet  med porsche motorer är att dom är väldigt gamla nu och väldigt dyra att renovera.

Vi ville ha en motor med mycket effekt i + att den skall var drift säker då vi kommer att köra mycket långa resor med denna bilen.

Man kan lätt plocka ut lika många hästkraften i Audi 1,8T som porsche 3,0 motorn.

Med vänlig hälsning Patrik
www.vw-tristar.com

PARKHAVE

  • Gæst
TriStar air ride
« Svar #72 Dato: 10. Januar 2009 kl: 13:26:11 »
Det er simpelthen så deprimerende godt arbejde :lol:

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
TriStar air ride
« Svar #73 Dato: 10. Januar 2009 kl: 13:33:02 »
Det ser rigtig godt ud !

Jeg kan dog ikke forstå det var nemmere at finde en 996 gearkasse end en Renault UN-1  :roll:

Måske fordi der ikke kører så mange franske biler i det barske svenske klima, de er jo kendt for at have varmeapparat på størrelse med tændstikæske  :lol:  

Den Porsche gearkasse har sikkert ikke været billig og kræver så vidt jeg kan se lige så meget tilpasning som UN-1 ?

Lækkert ser det i hvert fald ud

Har du overvejet en WBX med turbo ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

TRISTAR

  • Gæst
TriStar air ride
« Svar #74 Dato: 14. Januar 2009 kl: 20:28:15 »
Citat fra: "WBX Manden"
Det ser rigtig godt ud !

Jeg kan dog ikke forstå det var nemmere at finde en 996 gearkasse end en Renault UN-1  :roll:

Måske fordi der ikke kører så mange franske biler i det barske svenske klima, de er jo kendt for at have varmeapparat på størrelse med tændstikæske  :lol:  

Den Porsche gearkasse har sikkert ikke været billig og kræver så vidt jeg kan se lige så meget tilpasning som UN-1 ?

Lækkert ser det i hvert fald ud
Har du overvejet en WBX med turbo ?



Hej!

Det stämmer att det inte finns många Renault i sverige.
Men vi letade inte heller efter någon.

Utan vi ville ha en Porsche växelåda.
Enda nackdelen med porsche lådan är just priset den var DYR.
Den krävde 2 dagars jobb men så slapp vi adaptern mellan motor och växelåda.
Och vi kan använda original delar till allt utom lamellen till kopplingen.

Vi skall använda vår TriStar till en del långresor så vi vill ha en pålitlig motor.
WBX är igentligen en lufkyld motor från början som dom byggde om till vattenkyld. Mycket rör och slangar.
Den har mer problem än en "vanlig" motor har.

Så vi valde en Audi 1,8 T istället.
Och Audi motorn "passar" på Porsche lådan.
Audi motorn är lätt o billig att trimma också.

MVH Patrik
www.vw-tristar.com