Forfatter Emne: Ujævn tomgang - motor går ud.  (Læst 4381 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kaizer

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 144
    • Vis profil
Ujævn tomgang - motor går ud.
« Svar #15 Dato: 06. Februar 2008 kl: 23:21:57 »
Nå, lige for at runde af. Min tomgang er tilbage til normal igen. Motoren kureret for astma:D  :D

Og jeg er blevet svært overrasket over hvor fintfølende sådan et vacumsystem er! Jeg gik direkte til spjældhuset, fik det ud og tørrede, hvad der svarer til den mængde olie-snavs der kan ligge under en negl af langs spjældets kant, samlede og alt kørte igen perfekt!

Jeg havde dog også fået fjernet den smule snavs som havde sat sig for enden af tomgangskruen, (og derved har gjordt den en brøkdel af en milimeter længere), hvorfor jeg måtte dreje den en omgang, for at kompenserer og få den ned på et rimeligt tomgangsniveau.

Men ellers tak for råd og forslag :)
Mads - Ejer af VW Bus T3 Syncro 2.1 Krankenwagen :-)

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Ujævn tomgang - motor går ud.
« Svar #16 Dato: 07. Februar 2008 kl: 23:03:14 »
Citat fra: "kaizer"
Nå, lige for at runde af. Min tomgang er tilbage til normal igen. Motoren kureret for astma:D  :D

Og jeg er blevet svært overrasket over hvor fintfølende sådan et vacumsystem er! Jeg gik direkte til spjældhuset, fik det ud og tørrede, hvad der svarer til den mængde olie-snavs der kan ligge under en negl af langs spjældets kant, samlede og alt kørte igen perfekt!

Jeg havde dog også fået fjernet den smule snavs som havde sat sig for enden af tomgangskruen, (og derved har gjordt den en brøkdel af en milimeter længere), hvorfor jeg måtte dreje den en omgang, for at kompenserer og få den ned på et rimeligt tomgangsniveau.

Men ellers tak for råd og forslag :)


Kan man forsigtigt spørge om du tidligere i fejlsøgningen har haft stikket til luftmængdemåleren afmonteret og renset. Det lyder mystisk, at det skulle være så følsomt.

Men fint den er tilbage til normalen :D

Hinze