0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
I vores golf 3 er tank- og temperaturmåleren lynhurtige i reaktion i modsætning til vores T3´ere, så jeg har spekuleret på om man kan bytte kontakterne på T3´eren ud med dem fra Golf 3?Jo, det kan du garanteret sagtens med temperaturføleren (tankføleren sidder jo ikke overraskende i tanken og er helt forskellig fra en T3-føler), men intet vil ændre sig, da trægheden ligger i instrumenterne. Prøv for sjov at sætte kablet til termometeret direkte på stel og drej tændingen. På den måde er føleren jo helt elimineret, men alligevel bevæger nålen sig laaaaaaangsomt helt op. På sin vis er det vel også meget OK, at tankmåleren ikke pilker fra side til side, når man passere et vejbump, og der er vel også godt for nerverne, at man ikke kan se temperaturstigningen spontant, når man træder på speederen?Ligeledes skal jeg lige høre om ikke relæ nummer 19 er viskerrelæet, for man kan, så vidt jeg husker bytte det ud med (vistnok) nummer 99 fra Golf 3 således at man for viskerobotten i sit eget system, det kan jo være nyttigt og dejligt i disse skiftende vejrtider. Det ene øjeblik er der solskin (og stormvejr) det næste er der støvregn (og stormvejr), så bliver det en kraftig regnbyge (og stormvejr) og til sidst bliver det bare regn og stormvejr...Det er sandt, at man - hvis man har en viskerarm med intervalvisk i nederste position - kan tage relæet fra Golfen med trinløst interval og derved få samme funktion på en T3'er. Lækkert lir :wink:
Ja, men jeg har vist bjerget et relæ et sted og tror jeg prioterer regnsensor til lidt senere på året ;-) Hvordan fungerer det egentligt?Jeg kan huske min fars taxa havde det, det var lidt blæret.