Forfatter Emne: Bremseklodser foran på en syncro.  (Læst 1245 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Bremseklodser foran på en syncro.
« Dato: 19. Marts 2006 kl: 18:07:11 »
Den "korte" historie op til spørgsmålet:
Nå men vognen bremser virkeligt skidt, den har også et par andre mindre issues så jeg har bestilt en værkstedhåndbog til den. ....Men så var liften ledig, og tålmodigheden slap op....  :-)
På vej til værkstedet fik jeg så den ide at det var bremseforstærkeren der var defekt, alene at finde den var en opgave, og så er det foreste skjold på en synro ikke verdens nemmeste at stå med en mand. Men efter en times tid var jeg kommet ned til bremseforstærkeren bag instrumenthuset, jeg koblede en vakuum pumpe og den var ikke utæt....der slog det mig så at der sikkert ikke er slid sensor på klodserne på en T3.
Så en time mere til at samle det hele og 5 min til at pille forhjulene af og det er klart at der bare ikke er mere tilbage på klodserne. Men så kan man vel lære at vente og ikke bare kaste sig ud i det :-(

Det var så den "korte" forhistorie til spøgsmålet.
Hvilke bremseklodser sidder der på en 1,6TD syncro 90´er , er det de samme som alle andre T3´ere ? eller er det specielle klodser ?

Hvor køber man bremseklodser og er der kvalitetsforskelle på de forskellige steder/fabrikanter ?
Mvh. Casper

Djursland

  • Gæst
Bremseklodser foran på en syncro.
« Svar #1 Dato: 19. Marts 2006 kl: 18:30:24 »
hej Casper..

Ved at du bare kaster dig hæmninsløst ud i tingen lære du også meget mere om din bil..  :D

som jeg har det. tager jeg en udfordring op når den kommer til mig. også selv om jeg ikke aner  en skid om det.. man skal bare ikke øgelægge noget og samle det baglæns så går det sgu nok..

Mvh Flemming  :lol:

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Bremseklodser foran på en syncro.
« Svar #2 Dato: 20. Marts 2006 kl: 18:06:55 »
Ja jeg har det samme måde, det kan jo kun gå galt.... :-)

Nu du selv kører syncro kan du sikkert svare på spørgsmålet om bremseklodserne, er det de samme som på en alm. t3
Mvh. Casper