Forfatter Emne: Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!  (Læst 18124 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #45 Dato: 15. April 2008 kl: 19:06:17 »
Skulle jeg vælge ville jeg tage en grundig overvejlse om hvad jeg skulle bruge en Syncro til...

Umiddelbart, hvis man ikke skal i groft terræn kan man sagtens nøjes med spær på bag akslen, men skal man ud og lege de steder det er sjovt, så er et spær foran et must...
Mit har reddet mig et par gange efter jeg har fået det til at virke...

Har fundet en "lill" bakke i en skov, med godt med mos og græs på, den kan jeg ikke komme op af kun med bageste spær aktiveret, der skal begge spær aktiveres, så kravler den tilgengæld også ubesværet op...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #46 Dato: 15. April 2008 kl: 23:51:25 »
JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #47 Dato: 16. April 2008 kl: 01:08:19 »
Citat fra: "jensjakob"
Du er jo SAP-konsulent - så burde økonomi vel ikke være et issue ? :-D

JJ


hva er det egentlig? :roll:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Bo

  • Gæst
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #48 Dato: 16. April 2008 kl: 05:54:57 »
Citat fra: "Herr_Jensen"
Citat fra: "Bo"

Hilsen "ham der endnu ikke har siddet fast og har måttet blive trukket fri af diverse entreprenørmaskiner og forbipasserende rørlæggere" :twisted:


Du er jo ogsaa en poser. Deri ligger forskellen paa dig og mig Bo.

 ; )


Kunne du ikke lige slå ordet "poser" op for mig, kan kun finde det engelske "imposer" og så meget ved du vist ikke om mig  :roll:

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #49 Dato: 16. April 2008 kl: 08:16:52 »
Hej Verner,

Sorry - det var en joke - afledt af at Ida som også er sap-konsulent var stået op 0415 for at tage afsted til Randers og kom hjem igen kl 2259 med toget - og desværre IKKE havde penge med hjem til en Syncro.

Work hard, play hard, someday....

JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #50 Dato: 16. April 2008 kl: 08:58:02 »
Citat fra: "jensjakob"
Hej Verner,

Sorry - det var en joke - afledt af at Ida som også er sap-konsulent var stået op 0415 for at tage afsted til Randers og kom hjem igen kl 2259 med toget - og desværre IKKE havde penge med hjem til en Syncro.

Work hard, play hard, someday....

JJ


Jaheldigvis er jeg en intern SAP knold - så de lange rejsedage har jeg ikke - det afspejler sig også i "lønnen"
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Geltzer

  • Gæst
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #51 Dato: 16. April 2008 kl: 09:25:04 »
land rover defender har også "kun" spær på centerdiffen og jeg har kun siddet fast i min én gang hvor jeg havde valgt en approach-vinkel der var helt i skoven så venstre frohjul og hæjre baghjul hang oppe i luften.
så pointen må være at hvis ens firehjulstræk virker kan man nå rigtigt langt hvis man ved hvordan man skal køre i en given situation,
her har jeg meget glæde af mit terrænfører-kursus.

Herr_Jensen

  • Gæst
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #52 Dato: 16. April 2008 kl: 09:26:42 »
Hvad med denne?

*Link til Bus*  

Der er f0lgende i vejen med den:
Mängel: - Neue Bereifung nötig - Vorderachse sollte überholt werden (nicht TÜV - relevant) - leichter Rost

Det ligner sgudda en vinder Morten! : )

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.


Herr_Jensen

  • Gæst
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #55 Dato: 16. April 2008 kl: 10:50:07 »
Citat fra: "Hawaiibussen"
den er fin - men......

den her er finere - men det er en benziner....

hvordan laver man sådan et gemt links under en tekst?


du skriver :

''[ url = http://url ] URL text [ / url ]''

Jeg har lavet en masse mellemrum for at det vil fremstaa som tekst.

Den du har fundet er r0v fed. den er ca. 7.000dkk dyrer men det lader ogsaa til man faar noget for dem. Dog er det lidt synd med 'plyds' indtraek i en Syncro : )

Og selvom der er religion i det for mange saa er jeg sgu glad for min MV'er... Jeg ville ogsaa vaere glad hvis jeg havde en Diesel saa skide vaere med hvad for en motor der er i. Du propper sikkert en anden i om et aars tid alligevel.

SE lige at k0b den : ).

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #57 Dato: 16. April 2008 kl: 13:45:15 »
men JJ det er ikke det samme - det ved vi jo.......
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #58 Dato: 16. April 2008 kl: 13:46:45 »
Ja, det er altså ikke det samme.

Det er nyere teknik, nyere motorer, nyere karosser osv :-)

Men T4'eren mangler sjælen fra T3'eren.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Mit første forsøg på indkøb af en SYNCRO!
« Svar #59 Dato: 16. April 2008 kl: 14:08:38 »
En rigtig god indgang til overblik over Syncroer på det tyske marked:
http://ig-syncro16.de/dragonfly/index.php?name=ForumsPro&file=viewforum&f=7

De gutter har altså ret meget styr på hvilke biler der er til salg hvor - og kender en hel del til dem.

Prøv at følg med i et par uger i deres forum Morten - de kender godt T3nettet også :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."