Forfatter Emne: Forbremser - Nej vent: Trækaksler  (Læst 7956 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Forbremser - Nej vent: Trækaksler
« Svar #30 Dato: 14. Maj 2008 kl: 23:27:15 »
I de tyske forer er trækakslerne på SYNCRO kendt for at løbe hhv. "stå" tør, det fænomen kender man allerede i flere år. I flere tilfælde døede VISCOEN bagefter.

Fedt ... smøring, demontering , rensning, på med rigeligt fedt igen ... defekte dele skiftes ...

Derfor var jeg aldrig interesseret i en SYNCRO, enkelte VISCOER blev i tidens løb handlet med mellem 4.000 og 7.000 Euro.

Stefans SYNCRO TD Altantic med hævetag havde kun kørt 70.000 KM, så pludselig kom problemerne på hans ferietur til DK. Jeg husker tydeligt, at vi ikke kunne klare reparationen med det sædvanlige værktøj i min garage, der var for meget modstand på møtrikerne. Jeg nåede mine grænser med mit fine grej.

Ellers en fin bil, men detaljerne var afskrækkende for mig.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Forbremser - Nej vent: Trækaksler
« Svar #31 Dato: 14. Maj 2008 kl: 23:55:17 »
Citat fra: "Jarl"
@Verner:

Det fandens ved de rullefelter (jo selvfølgelig har vi da et - hvordan skulle vores lærlinge ellers få deres tid til at gå... :wink: ) er, at sådan en Syncro ikke rigtig blive i dem...

@Hawaiibussen:

Også i den grad!


ja det er sku os træls at de skulle spare et sted og kun købte et 2wd-felt :wink:
du må må da ha en plads i indkøbsudvalget :wink:

men nu er det jo en tråd om trækaksler, så du har jo selv svaret på hvordan du får den målt :wink:  :lol:

men kunne man ik bare pille kardanen af? :roll:
eller er det os mega træls :lol:
(det ku sku være fedt med sådan en målling 8) )
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Forbremser - Nej vent: Trækaksler
« Svar #32 Dato: 15. Maj 2008 kl: 09:11:11 »
Citat fra: "Jarl"


@Hawaiibussen:

Også i den grad!


fortæl lige mere om det i en anden tråd....... :twisted:
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

christian

  • Gæst
Forbremser - Nej vent: Trækaksler
« Svar #33 Dato: 16. Maj 2008 kl: 01:20:05 »
HEJ SUNE , PRØV AT SKRUE de inderste led af klumpen, og hiv selve leddet af . det sidder m. en låsering ,skil dette ad, rens i bremserens x 2, ny fedt ( tryk det gerne ned mellem kuglerne, leddets altså så alt er fettet ind og saml. Det burde afhjælpe dine lyde, hvad med sporingen ? også bagakslen.