Forfatter Emne: Ufrivillig motorflytning.  (Læst 7755 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline FarT3

• Sr. Member
    • Vis profil
Ufrivillig motorflytning.
« Svar #15 Dato: 05. Juni 2008 kl: 13:07:43 »
Det lyder mærkeligt. Jeg har lige været ude og måle på min gamle 83 d og den nye 90 TD og der er ingen forskel på målene i motorophængene. Hvis motorophængene passer og ikke vrider i gummiophængene så skal motor og gearkasse ligge samme sted i motorrummet i min verden.

Det der vækker min opmærksomhed er din bemærkning om et helt andet skiftesystem. Hvor sidder skiftearmen på gearkassen ? Sidder den på højre side set fra motoren eller sidder den oven på gearkassen ? Jeg har engang set sådan en og den stammer muligvis fra modellen før T3.
Med venlig hilsen

FarT3
30252288

Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Offline TONY

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
« Svar #16 Dato: 05. Juni 2008 kl: 13:12:15 »
.. super ..  :D  .. Jeg satte lige ophæng på en 5-trinsbox og en 4-trins 40% box og de viser begge ca. 55 - 56 cm. så jeg må vist hellere lade motoren sidde som den er indtil jeg har fået monteret gearskiftet..
Takker foreløbig... der kommer sikkert mere..  :wink:

Jeg fikser lige et billede af den gamle, som er fra 82´ ( og som iøvrigt kører fint ) Så kan man bedre forstå/se den store forskel.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 05. Juni 2008 kl: 18:05:25 »
@Tony

Der er absolut intet overraskende i det. I biler frem til modelåret 83 ligger motoren simpelthen længere bagude. Det skyldes forskel i gearkasseophængene og tilsvarende hænger  ophængene på motorbøjlerne længere bagude. Det er helt naturligt. I øvrigt har du måske bemærket, at der er tale om en helt anden gearkasse, samt at motorbøjlerne bagtil har en gummibøsning ved anlægsfladen til karrosseriet.

@Blackchart

Måske har du - da du skiftede bremserør bagved - bemærket, at Syncro og 2wd er totalt forskellige i gearkasseophængene. Derfor hænger Syncroens motor og gear mere nedad. Lyse hoveder vil bemærke, at det skyldes, at Syncroen modsat 2wd'eren har behov for at sende en kardanaksel fremad, og den skal jo helst kunne passere under tværvangen...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 05. Juni 2008 kl: 18:13:09 »
Citat fra: "Jarl"
@Blackchart

Måske har du - da du skiftede bremserør bagved - bemærket, at Syncro og 2wd er totalt forskellige i gearkasseophængene. Derfor hænger Syncroens motor og gear mere nedad. Lyse hoveder vil bemærke, at det skyldes, at Syncroen modsat 2wd'eren har behov for at sende en kardanaksel fremad, og den skal jo helst kunne passere under tværvangen...

Nårh ja :roll:

Men nu også jeg skrev lidt om at min trodsalt var syncro :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline TONY

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
« Svar #19 Dato: 05. Juni 2008 kl: 22:28:05 »
Citat fra: "Jarl"
@Tony

Der er absolut intet overraskende i det. I biler frem til modelåret 83 ligger motoren simpelthen længere bagude. Det skyldes forskel i gearkasseophængene og tilsvarende hænger  ophængene på motorbøjlerne længere bagude. Det er helt naturligt. I øvrigt har du måske bemærket, at der er tale om en helt anden gearkasse, samt at motorbøjlerne bagtil har en gummibøsning ved anlægsfladen til karrosseriet.

@ Jarl

..nu mener du forhåbentligt fra modelåret 83... ellers er jeg endnu mere på skideren...  :?  den er jo allerede kommet længere bagud, og jeg har i forvejen meget svært ved at få speederkablet til at nå ud til den "nye" motor..  :?
Motorbøjlen i højre side har ingen gummibøsning, men den i venstre side har til gengæld gummibøsninger i begge ender...  :shock:  .. det er forhåbentligt ikke en klon-ombygger-motor jeg har fået fat i...  :roll:
Gearkasserne er der rigtigt nok en kæmpe forskel på.
Motoren skal jo også kun ligge i imens ombygningen bliver lavet helt færdig, og den "rigtige" motor kommer færdigjusteret hjem...  :wink: (jeg mangler dog stadig også at finde en pumpe til den, så der er tid nok endnu) og til den tid skal monteringen helst være plug´n play med de rigtige beslag på de rigtige steder..  :D

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.