Forfatter Emne: DZM RPM og 90A generator  (Læst 2629 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Crapz

  • Gæst
DZM RPM og 90A generator
« Dato: 15. Juni 2008 kl: 03:00:38 »
hmm så fik jeg min nye 90A generator i den røde, men hmm  nu passer DZM ikke mere :(

eller den står med min 2500 omdr. i tomgang og over 7000 omdr. i første ;)

så der skal vist kaliberes :D er der nogen som ved hvordan man gøre det ?

(og ja har ikke byttet om på D+ og W)

har fundet noget her
http://
http://www.bulliforum.com/viewtopic.php?t=3731&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=dzm+navi


men klokken er mange om jeg er lidt træt :D

så hver ved noget om det ?

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
DZM RPM og 90A generator
« Svar #1 Dato: 15. Juni 2008 kl: 08:21:54 »
Har ikke meget forstand på det, men her er der en der foreslår at måle spændingen, skulle være omkring 7 volt på w klemmen, er den mindre kan en diode være brændt af. Dette skulle så have indflydelse på frekvensen der bliver sendt frem til instrumenterne, med fejlvisning til følge. En så stor forskel som du oplever lyder umiddelbart ikke som et justeringsproblem, men måske kan det løses ved at justere på potmeteret på instrumentet.

http://community.dieselschrauber.de/viewtopic.php?t=10636

De snakker noget om det er en generator fra en audi der passer på.

Stødte på et tidspunkt på en side der beskrev hvordan man selv monterede et udtag til w klemmen, men kan ikke lige finde det pt.

Dette ligner en løsning:
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?p=91556&sid=04e8aacee6c4a6e37590bb76922da84d
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Crapz

  • Gæst
DZM RPM og 90A generator
« Svar #2 Dato: 15. Juni 2008 kl: 10:47:08 »
så vidt jeg kan forstå så skal den justerings skrue skrues helt i bund for at kunne passe hehe

der er jo ikke andet for end at TAGER billeder og prøve mig frem :D

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
DZM RPM og 90A generator
« Svar #3 Dato: 15. Juni 2008 kl: 11:20:02 »
ja og så er der vist noget med en modstand der skal skiftes...
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
DZM RPM og 90A generator
« Svar #4 Dato: 15. Juni 2008 kl: 13:44:42 »
Hvis nu forskellen kommer grundet gearing af remhjulet, så kunne du jo også bare rykke 65A remhjulet over på 90A modellen.
Simpel operation der tager maks. 5 min. hvis begge ligger på værkstedbordet foran dig.
Mvh. Casper

Crapz

  • Gæst
DZM RPM og 90A generator
« Svar #5 Dato: 15. Juni 2008 kl: 17:36:58 »
grr Casper din smart ass :P

nu har jeg jo prøve at skrue :P og det virker ikke :D

så må lige ud og skifte de rem hjul :D takker

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
DZM RPM og 90A generator
« Svar #6 Dato: 15. Juni 2008 kl: 21:42:11 »
Det var sgu da næsten for nemt  :lol:

Måske så nemt at man skulle tro det var gjort da man skiftede generatoren  :roll:

håber det virker.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Crapz

  • Gæst
DZM RPM og 90A generator
« Svar #7 Dato: 15. Juni 2008 kl: 22:46:00 »
haha ja :S

det ved jeg så til næste gang :D
jeg skal så lige have indstillet DZM igen suk ;D

Crapz

  • Gæst
DZM RPM og 90A generator
« Svar #8 Dato: 18. Juni 2008 kl: 10:32:10 »
Nå hmm jeg fik nemt det gamle remhjul af den gamle generator og var godt i gang med at tage den nye generator ud af bussen, da jeg tænke hmm skulle man ikke lige måle om der er forskel på dem :D

det var der ikke :(

jeg fik målt lidt på den "nye" generator og den lade sku ikke rigtigt!!!!

jeg satte spændingsregulatoren fra den gamle over på den nye, også kom der 14,3 Volt :D

så jeg tænker på har jeg måske købt "katten i generator" som har en defekt W-klemme ben ?

hvordan kan jeg teste det ?

er der en MEGET flink man som vil gå ud og måle på sin W-klemme ved tomgang og max gas ?

eller er der en som ved hvad jeg kan gøre ?