0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Hej JesperDet link du sender med linker til et andet indlæg, synes ikke jeg kan se din bil der og på din hjemmeside synes jeg heller ikke jeg kan finde den...prøver lige at lede videre.../Jesper
Det kan også gøres billigere :lol: :lol: Fortvivl ikke
Hej med jer ;-)Jeg er på jagt efter en T3 DOKA og så fandt jeg lige dette dejlige forum, hvor jeg sikkert kan få svar på flere af mine spørgsmål nu da jeg er helt ny i dette.Jeg kører en del mountainbikeløb og har 4 børn og så synes jeg umiddelbart ikke jeg kan finde en bedre bil.For at få en flot vogn ved jeg godt det kræver meget og der helt sikkert skal laves meget rust, en omlakering og udskiftning af diverse dele.Dem jeg har kigget på ind til videre er begge fra 90´og henholdvis 1.9 benzin og 1.6 turbo diesel.1.) Hvis jeg skal have den på hvide plader er det sikkert smart at gøre det inden den står snorelige hvis "de" nu skal se den, det er måske billige at få en bunke rust på hvide plader end et dollar grin, ikk' ?I princippet skulle du nok kunne hente et par tusinde der2.) Har læst herinde at ca. prisen er 10.000,- for at få den på hvide plader. Hvis bilen er fra 90. Kan man regne med det eller er det meget individuelt ? Mellem 8000 og 15.000 er sandsynligt3.) Så har jeg også hørt at vægtafgiften på en 1.6 turbo diesel skulle være nær det dobbelte af en benziner, hvorfor det ? Egenvægt over 1500kg =10.000+ for diesel og 6000+ for benz. Grunden til at diesel er dyrere er noget man kalder udligningsafgift (sansynligvis opfundet da diesel var to kroner billigere end benz OG man i øvrigt havde en holdning til at private ejere ikke skulle køre diesel)4.)Hvis man skal have lavet rust på sådan en vogn findes der så en pladesmed der bare er specialist i T3'ere eller kan jeg vælge hvem som helst ?Det skal under alle omstændigheder være én der ikke undervurderer genstridigheden af T3-pladesamlingsrust. Jeg har endnu til gode at se en t3 med rust i bunden5.) Hvis jeg finder en vogn til 10-15.000 kan det så overhovedet betale sig ? Altså bilens pris, rust, omlakering, afgiften, plus alt det løse der nu kommer så vi vel oppe i over 40.000,- men så har man jo også en lækker vogn ;-)Hvis du udelukkende tænker kr og øre tror jeg at det er billigere for dig at købe en en kønsløs Golf og en trailer, men en T3 er nok ét af de billigste HERREKØRETØJER man kan fåDet var vist det, på forhånd tak ;-)
Men lad dig ikke afskrække af vægtafgiften på en diesel.........det beløb du sparer i vægtafgift ved evt. at købe en benzinmodel, kommer du så rigeligt af med, endda flere gange, bare i stedet til et noget større brændstofforbrug :wink:
Det kommer da helt an på dit kørselsbehov.Kører man under 10-15.000 km. om året, kan det ikke svare sig at have diesel.Køber man diesel, skal man derimod regne med større vedligeholdelsesomkostninger.
Min begrundelse for at det koster mere at vedligeholde en diesel er, at de spiser topstykker, turbo'er og motorblokke til morgenmad (læs dyre komponenter), hvilket man ikke ser i samme udstrækning på de vandkølede boxermotorer
Tak for alle jeres svar.Man skal ikke skrive meget herinde, så starter man en debat Nu sidder jeg lige og kigger på mobile.de ville det kunne betale sig at hente en mindre rusten og måske sundere vogn hjem fra Tyskland hvis jeg alligevel skal betale afgiften. Ved godt her kommer jeg af med hele afgiften hvor hvis jeg køber en på gule plader herhjemme er det vel kun afgiften fra gule til hvide, men så spare jeg jo en del til pladesmeden.Mht. kørsel så skulle det her være nr.2 bil i familien og derfor vil den ikke kører mere end 5-8.000 km. om året.Ved godt det ikke er en DOKA men fandt lige en lækker White Star på mobile fra 90' til 3.488,- € vil sådan en ende med at blive sindsyg dyr på DK plader ?Hilsen Jesper