Forfatter Emne: WBX std. plus  (Læst 63116 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Mads-kaa

  • Gæst
WBX std. plus
« Svar #75 Dato: 15. Juni 2009 kl: 16:25:47 »
Citat fra: "WBX Manden"
Citat fra: "Mads-kaa"
http://www.youtube.com/watch?v=UF_4z_NcHA0

/Mads

Sweeet  :lol:
hvad var problemet så ?


I kan jo prøve om I kan gætte det? Der er ingen som har skudt på det rigtige endnu...

/Mads :lol:  :lol:  :lol:

BTW.: Jeg er pænt glad nu!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
WBX std. plus
« Svar #76 Dato: 15. Juni 2009 kl: 16:44:20 »
Den løber "satme" stærkt i tomgang. Var det så kabling fra tændspole til fordeler....

Hinze

Mads-kaa

  • Gæst
WBX std. plus
« Svar #77 Dato: 15. Juni 2009 kl: 17:17:09 »
Citat fra: "Hinze"
Den løber "satme" stærkt i tomgang.Indkøring af knast = 2000-3000 omdr. i ca. 20min. Var det så kabling fra tændspole til fordeler....Nej, men det var i tændingssystemet fejlen var...

Hinze



/Mads

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
WBX std. plus
« Svar #78 Dato: 15. Juni 2009 kl: 18:25:41 »
er det pga af strømfordelerens justering at den går så højt i tomgang??? er strømfordeleren ikk tandhjuls trukket af krumtappen. var det den der var fejl justeret
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
WBX std. plus
« Svar #79 Dato: 15. Juni 2009 kl: 18:58:47 »
Du havde glemt at montere rotoren ?
DEN er klassisk. Har engang prøvet den med en toyota, hvor gutten selv havde lagt kværn i og færdigmonteret.
Den VILLE bare ikke starte. Ikke en prut. Nærmest ved et tilfælde pillede en af kammesjukkerne dækslet af, -
..... og HVAD HELGOLAND ?  Rotor i = Vrum vrum ...

???????

 :D  :D  :D

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
WBX std. plus
« Svar #80 Dato: 15. Juni 2009 kl: 19:01:14 »
eller glemt at sætte en ledning eller stik fast?
en manglende stelforb. kan drille helt sindsygt :wink:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Mads-kaa

  • Gæst
WBX std. plus
« Svar #81 Dato: 15. Juni 2009 kl: 19:55:07 »
Opelhaj, er umiddelbart den som kom tættest på. Jeg vil dog mene at jeg næsten er uden ansvar for fadæsen. Jeg tænkte jo at jeg lige ville checke op på justeringen af tændingen, siden der ikke var nogen forsøg på tænding af benzinen. Jeg fulgte en nem lille vejledning jeg faldt over hos CSP, hvor man finder TDC ved at se hvornår ventilerne på cylinder 3 begge står åbne og så fin justere man på timing mærkerne.
Resultatet var ikke overraskende følgende:


Jeg tænkte at jeg måtte have justeret fordelerdrevet efter den forkerte TDC og så passer det jo meget godt med at den er 90° ude af tur.
Af med fordeleren og så eller krydschecke med Haynes... Der var bare ikke noget galt??
WTF? Efter at have undret mig et par minutter tænkte jeg at jeg jo altid kunne gå i kælderen og kigge på den fordeler der sad på svensker motoren: Den var fisme modsat???
Den fordeler jeg oprindelig havde brugt kom fra den motor som brændte sammen for mig for et par år siden. Her er det så at jeg tænker at den "ingeniør" som har renoveret den har lavet samme fejl som jeg troede jeg havde lavet, nemlig at justere efter den "forkerte" TDC. Han har så ikke været i stand til at hive fordelerdrevet op, og tænkt at han jo så bare kunne "vende" fordeleren, smart, men dumt...
Efter at have monteret den "nye" fordeler ser det lidt bedre ud:


Der var, efter fejlen blev rettet, gevinst med det samme :lol:  :lol:

/Mads

Mads-kaa

  • Gæst
WBX std. plus
« Svar #82 Dato: 15. Juni 2009 kl: 19:56:38 »
I øvrigt, det med tomgang: Det er ikke tomgang, men indkøring af knasten som skal forgå ved ca. 2500omdr.

/Mads

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
WBX std. plus
« Svar #83 Dato: 15. Juni 2009 kl: 20:01:35 »
arrrrr :0) jeg havde nemli engang en lignende oplevelse med en  oldgammel japaner... og den sagde heller ikke en hujende fis den snurrede bare rundt som en gall og reagerede ikk på noget. der gik os li en dag eller 2 inden den kom igang :0)    man lærer så længe man lever.  :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
WBX std. plus
« Svar #84 Dato: 15. Juni 2009 kl: 21:46:36 »
Tillykke !

Hvordan kører den så ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Mads-kaa

  • Gæst
WBX std. plus
« Svar #85 Dato: 15. Juni 2009 kl: 21:59:20 »
Citat fra: "WBX Manden"
Tillykke !

Hvordan kører den så ?


Jeg har ikke været ude at køre, der er lige et par lækager i kølesystemet der skal fikses.

/Mads

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
WBX std. plus
« Svar #86 Dato: 15. Juni 2009 kl: 22:04:19 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Citat fra: "WBX Manden"
Tillykke !

Hvordan kører den så ?


Jeg har ikke været ude at køre, der er lige et par lækager i kølesystemet der skal fikses.

/Mads


UUUHHHA hvor spændene !!!
Tror sku jeg havde kørt en tur alligevel  :wink:  :P
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
WBX std. plus
« Svar #87 Dato: 16. Juni 2009 kl: 00:27:41 »
Jeg havde nok heller ikke kunnet dy mig.
I forgangne tider stoppede jeg "noget andet" i min lettere bedagede Cortina. Den lød rigtigt hidsig, så den blev prøvekørt uden fronthjælm og gitterværk.
Om det vakte opsigt?  Yeps! En smule .....
 :D  :D  :D

Men til lykke med, at den startede. Det bliver fortsat spændende, at følge den fremover!

 :D  :D  :D

Mads-kaa

  • Gæst
WBX std. plus
« Svar #88 Dato: 16. Juni 2009 kl: 21:54:47 »
Så kom jeg sgu ud at køre... Det er en fornøjelse at køre T3, man glemmer det lidt når den holder stille i en måned :?

Desværre var turen en lidt blandet fornøjelse, Jeg tror ikke jeg har fået timingen justeret korrekt. Der sker ikke en skid før motoren kommer over 2500-3000 omdr., men så begynder den tilgengæld også at lyde rigtig godt :D

Alle lækager er stoppet, med undtagelse af en lille olielækage ved olietryksventilen, men det fikser jeg ved næste olieskift.

/Mads

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
WBX std. plus
« Svar #89 Dato: 16. Juni 2009 kl: 22:12:43 »
Så er det jo ligesom, at køre i de første udgaver af Suzuki Alto. De kunne skam godt flytte på sig, sålænge man ikke blev fristet til, at bruge de høje gear....

 :D  :D  :D