Opelhaj, er umiddelbart den som kom tættest på. Jeg vil dog mene at jeg næsten er uden ansvar for fadæsen. Jeg tænkte jo at jeg lige ville checke op på justeringen af tændingen, siden der ikke var nogen forsøg på tænding af benzinen. Jeg fulgte en nem lille vejledning jeg faldt over hos CSP, hvor man finder TDC ved at se hvornår ventilerne på cylinder 3 begge står åbne og så fin justere man på timing mærkerne.
Resultatet var ikke overraskende følgende:

Jeg tænkte at jeg måtte have justeret fordelerdrevet efter den forkerte TDC og så passer det jo meget godt med at den er 90° ude af tur.
Af med fordeleren og så eller krydschecke med Haynes... Der var bare ikke noget galt??
WTF? Efter at have undret mig et par minutter tænkte jeg at jeg jo altid kunne gå i kælderen og kigge på den fordeler der sad på svensker motoren: Den var fisme modsat???
Den fordeler jeg oprindelig havde brugt kom fra den motor som brændte sammen for mig for et par år siden. Her er det så at jeg tænker at den "ingeniør" som har renoveret den har lavet samme fejl som jeg troede jeg havde lavet, nemlig at justere efter den "forkerte" TDC. Han har så ikke været i stand til at hive fordelerdrevet op, og tænkt at han jo så bare kunne "vende" fordeleren, smart, men dumt...
Efter at have monteret den "nye" fordeler ser det lidt bedre ud:

Der var, efter fejlen blev rettet, gevinst med det samme :lol: :lol:
/Mads