Forfatter Emne: Skift af toppakning på JX motor 1.6 TD  (Læst 8890 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Skift af toppakning på JX motor 1.6 TD
« Svar #15 Dato: 10. Januar 2009 kl: 01:55:02 »
støtteboltene i topstykket er M8x35.

Sanistål har måske også.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline Jes

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 963
    • Vis profil
  • T3 model: Syncro årg. 1985
Skift af toppakning på JX motor 1.6 TD
« Svar #16 Dato: 13. Januar 2009 kl: 18:13:37 »
Tja, var der nogen der sagde tjek tingene ,inden man siger defekt toppakning / topstykke . Og sender spørgsmål ud til højre og venstre.
Det var en af de der ting, hvor det er 5 fingre, der peger tilbage til ejeren ( mig ).
Gæt hvem der ikke havde tjekket frostvæske!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tror i det er godt ved -8­ grader , NEJ
Har jeg været heldig , tja der er gået en køler . Som jeg ikke har fået skiftet endnu.HÅBER ikke der er mere ,der er frostsprængt , når den bliver startet op igen. Men det vil tiden vise.
Læring TJEK KØLEVÆSKE og lad være MED AT TOPPE MED RENT POSTEVAND.Så ku jeg lære, det ku jeg.
Tak for alle tilbage meldningerne.


Mvh Jes
Tlf 0045 40332205
T3-klub medlem nr 134.
Syncro 1.9 DG 1985 allrounder.
Unimog 411.110 Kabriole. Årg.1959
If you can dream it.   You can have it :-)

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Skift af toppakning på JX motor 1.6 TD
« Svar #17 Dato: 13. Januar 2009 kl: 18:20:01 »
Du kan da sagtens toppe op med rent postevand, ingen problemer - så længe du kun bruger vand hver 2. gang og så de andre gange bruger rent kølervæske :D
Sådan har jeg alle dage gjort, og jeg har endnu ikke haft noget frostsprængt...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Skift af toppakning på JX motor 1.6 TD
« Svar #18 Dato: 13. Januar 2009 kl: 18:29:25 »
Men også interessant...

Hvorfor var det nødvendigt at toppe op med rent postevand? Og hvorfor var der forsvundet så meget kølevæske at "optopning" med rent postevand kan tilføje så meget vand at det kan sprænge køleren ved -5 til -8 som vi har haft?

/Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Skift af toppakning på JX motor 1.6 TD
« Svar #19 Dato: 13. Januar 2009 kl: 22:16:19 »
tjae jeg havde en flækket/revnet/utæt vand studs på mit topstk, den har da slugt måske 20liter vand eller mere, men efter udsk af den plastik stump til ca 50kr, har derstort set intet vand forbrug været!
dog troede jeg at jeg at jeg havde fået tømt nok vand af, fyldte ca 8l kølervæske på (frostsikret til -36 grader) men da jeg i november tjekkede det var den kun frostsikret til 6-7 grader, så camperen har ikke været udenfor når det har froset, men det blir snart skiftet alle 16liter:wink:
hvis jeg ellers kan få det blæst ud :roll:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D