Forfatter Emne: Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)  (Læst 245449 gange)

0 Medlemmer og 4 Gæster læser dette emne.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #330 Dato: 16. August 2009 kl: 21:31:48 »
Skift af ankerplader omfatter afmontering af lejer og bremser, så ideen med at skifte den ene side, hmmmmm... jeg ville nok skifte begge, samt lejer og rense bremser med kritiske øjne ligeledes i begge sider. Men det koster jo, det skidt!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #331 Dato: 16. August 2009 kl: 22:03:18 »
Der er skiftet lejer og bremser bagi i begge sider, men der blev kun skiftet ankerplade i den ene side.

Så nu skal jeg liiiiiiiiige skille et bagnav af for at få en ankerplade på.............................................

Lad være med at spørg :-)

@Ctange - jo, den dersens gummi-bold er ca.   ok, men burde nok skiftes i begge sider.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jan W

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 390
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #332 Dato: 16. August 2009 kl: 22:11:37 »
Du kan sparre en del håndvaske ved at bruge engangs vinyl/latex hansker.
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #333 Dato: 16. August 2009 kl: 23:30:01 »
Hej Jan,

Tak for tippet - tænkte også på det idag - og så er det sundt for huden.

Det værste er at jeg har dem liggende i bryggerset :( - og sågar tænkte på det idag - og så droppede det...............

Goe hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #334 Dato: 16. August 2009 kl: 23:58:45 »
Oh - du har ret - kan huske jeg så billeder af det engang:
http://tubaneil.googlepages.com/radiusarm

En af de ting man bare ikke har lyst til at:
1. Tjekke og finde
2. Køre rundt med uvidende

http://tubaneil.googlepages.com/radiusarmholerepair
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #335 Dato: 22. August 2009 kl: 16:27:48 »
Var en tur i Sverige og hente en kinesisk cargo.bike til erstatning for c-cyklen.

Samle selv,     en papkasse på 58 kg ind bagi bilen, og så skal der bygges :-)

Og - genialt ved lejeskift- NUL RUMLEN fra forhjulene - glæder mig meget til at få skiftet vandpumpen og den utætte pakning på udstødningsmanifold = endnu mere stille+tyst T3.

Og, Malmø' - det fordrer et besøg i Biltema :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #336 Dato: 22. August 2009 kl: 19:57:51 »
Ja der er meget godt og ubrugeligt skrammel der. :wink:

Kurt
Kurt - 25115788

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #337 Dato: 22. August 2009 kl: 20:04:22 »
Plastik-skruelære? De koster ingenting, kan måle hvad jeg har brug for, og de kan blive væk i mit rod uden at jeg bliver ked af det :-)

Af andet ubrugeligt skrammel, tjah, bremsefjederværktøjet? Det skal da prøves :-.)

Resten håber jeg er brugbart.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #338 Dato: 22. August 2009 kl: 20:29:35 »
Hvad er en skrue lære.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #339 Dato: 22. August 2009 kl: 20:53:19 »
SKYDE-lære for syv sytten.

Når man har hovedet fuldt af kinacykelbyggesæt, så kan man dag ikke stave lige?

(ja, jeg samler cykel inde på børneværelset - gider ikke stå på gaden med sådan et byggesæt - det vil være lidt for sjovt...........)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #340 Dato: 23. August 2009 kl: 12:45:06 »
Mitutoyo skydelære med skrue eller en digital. Jeg har prøvet plastmodellen, men den var ikke nøjagtig nok.


Kurt
Kurt - 25115788

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #341 Dato: 23. August 2009 kl: 13:21:15 »
@jj, har du ik billede eller link til den cykel samlet, det er svært at se hvordan den ser ud adskildt ;-)

edit: fjæsbog havde svaret, ser spændende ud, hvilken model har du købt?
og hva kostede den omregnet til danske kroner?
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #342 Dato: 23. August 2009 kl: 20:52:53 »
Hej Niels

Vi gik efter den billige model (større hjul), men den var ikke på lager. Så det endte med Deluxe modellen.

Vi betalte med danske kroner, han tog kurs 76 - og det er meget fair - sparet veksleomkostninger.

Jeg er meget spændt på kvaliteten efter noget tid. Ja, puch maxi var også med løse kugler i lejerne, men jeg mindes noget med høj.-poleret hårdt stål som konus og lejeskål, ikke gråt småru støbegods!!!!!!!!!!

Der er flere af svejsningerne hvor der sidder trådstumper i!!!!

Og der er flere steder hvor der er svejsesprøjt på stellet udenfor svejsningen, som ikke er slebet af, bare lakeret over.

Lakken har allerede fået de første par ridser - det ligner hverken galvaniseret stål eller powdercoating - men vi får at se.

Min plan er at give hele stellet en dåse tynd dinitrol eller lignende indeni - og så give den tyk pava på undersiden - eller brun dinitrol - ved det ikke helt endnu.

En af morsomhederne er at det buede "lodrette" stelrør som bærer saddelpinden - det er da IKKE afsluttet i bunden - der er bare et stort fedt åbent rør hvor fugt kan komme op...........

Men igen - prisen er OK - og den skal nok hænge sammen - og så satser vi på at cykeltyvene ikke gider tage en ukurant kina-cykel, ud fra tanken om at det ikke er gensalgspris nok i den............... Men man ved aldrig.

En morsomhed - der er IKKE stelnr i cykler man selv henter hjem fra udlandet, så vi skal på Politiets Tekniske Afdeling (i Vanløse?) og få hugget stelnr i den :-)

En sjov ting mere - jeg tjekkede priseni Kina. Omkring 220$. Læg dertil importtold(50%)+straftold (50%) og moms - og lidt transport.

Der kan være ca 80 cykler af den slags i en 20" - og det koster omkring 5000 kr at få en 20" fra Kina til DK - dvs ved bulk-køb er transporten under 100 kr pr cykel.

Så importpris er omkring 2500 kr på dansk jord, fortoldet og incl moms.

Så hvis man har:
Ca 100K til at hente cyklerne hjem
Ca 100K til told og straftold
Ca 50K til moms og diverse
og kan sælge dem for 5300 kr pr styk = ca 400K totalt (og har forbindelserne osv osv osv)
kan man lave 150K (ca) på en 20".

Nå ja, man kan også sælge dem for 8500/stk samlet som butikker i Kbh gør, så er der ca 680K i samlet salg - dvs 430K profit på en container

Men, men, men - der er alt for mange ubekendte variable i den ligning til at jeg vil satse min fremtid på den konto - og der ser ret tomt ud inde i den butik i Kbh som sælger dem.........
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #343 Dato: 24. August 2009 kl: 09:07:26 »
he he ja og så skal du give garanti!
så kan det hurtigt blive en dyr forretning ;-)
men prisen er det samme vi gav for en mountinbike med 8 indv. gear og rulle bremser, samt udstyret med skærme, baggagebærer, lås og lygter!
så synes da prisen er ok, men du for lov at testkører i et par år, så må vi se om det holder, men den ser vildt praktisk ud, cyklernes svar på T3 :D

ps. gå efter dinitrol eller valvoline/tekrol, det er ikke så klistret og tyndt som pava.
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.008
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #344 Dato: 26. August 2009 kl: 20:49:43 »
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!