Forfatter Emne: Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)  (Læst 110609 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #540 Dato: 30. December 2010 kl: 18:54:56 »
Da jeg tog min ABS ud af donorgolfen havde den smidt shimmerringen ud ved mellemakslen, så der kom olie ud. Jeg ved ikke, om det er det samme på din?

En anden klassiker er pakningen ved ventildækslet, men det burde ikke komme ind under tandremsdækslet. Men lige gyldigt hvilken af de tre shimmerringe, der er utætte, så kan du skifte dem uden at tage motoren ud. Den på knasten og mellemakslen giver ingen særlige problemer. Den ved krumtappen kræver selvf. at takthjulet kommer af. Det kan du sagtens uden en masse bøvl. Find en pensioneret tandrem. Bor to huller gennem den og bolt den fast på et stykke fladjern, så den danner en løkke på 20-30 cm. Hold denne "tandremsløkke" fast på takthjulet og drej det rundt, så det "spoler" løkken fast. Nu har du et monsterstærkt modhold - helt uden nogen unødig afmontering, og du kan hhv. løsne og spænde bolten, som du vil. I øvrigt sidder den ikke med det vanvidsmoment, som på dieselerne. Lykke til med projektet!
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #541 Dato: 15. Januar 2011 kl: 00:21:12 »
Her er en rigtig dejlig overskuelig video i 4 afsnit til at skifte  pakningner osv.
http://www.youtube.com/watch?v=ffieU1Omwrg&feature=related

Jeg tror godt jeg kan gøre det ved kantstenen :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #542 Dato: 15. Januar 2011 kl: 20:42:33 »
Pigdæk styrer - ingen problemer med at køre ind på isdækket vej med smeltevand på toppen, bakke ind i indkørsel hos svigerinde, og skubbe en snebunke væk med bagpotten :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #543 Dato: 16. Februar 2011 kl: 20:45:21 »
Var en tur på KARA med Eternitplader og plastikdunke. En trailer klæder Frk G fint.

Håber nu på bedre vejr snart så jeg kan få fundet og lave utætheden i tandremsenden af blokken, hun bruger 1 liter pr 200 km nu :-( - jeg skal tænke MEGET over hvor jeg parkerer hende.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #544 Dato: 16. Februar 2011 kl: 21:07:43 »
Citat fra: "jensjakob"
Her er en rigtig dejlig overskuelig video i 4 afsnit til at skifte  pakningner osv.
http://www.youtube.com/watch?v=ffieU1Omwrg&feature=related

Jeg tror godt jeg kan gøre det ved kantstenen :-)



Han holder åbenbart motoren fra ar rotere ved at stikke reb ned i et tændrørshul, 3 minutter henne i den her:

http://www.youtube.com/watch?v=mp4kVkZ0Mmk&feature=related

Den metode kan man vist ikke bruge på en diesel.

Ved du hvor olien kommerer ud?

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #545 Dato: 16. Februar 2011 kl: 21:47:48 »
Jeg har ikke fundet ud af hvor olien kommer ud endnu - det kunne såmænd være jeg var heldig og det "kun" var ventildækslet....
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #546 Dato: 27. Marts 2011 kl: 14:48:54 »
Så forstår jeg bedre den larmer. Hvor var det jeg lagde det andet forrør og den anden lydpotte?

Hmm, jeg skal også se at få lavet oliedryp og skifte gearkasse...
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #547 Dato: 28. Marts 2011 kl: 15:55:39 »
Så blev den udstødning lappet sammen.

Og hvor var det fedt de gange hvor jeg faktisk SVEJSEDE - hvor det flød sammen med fin gennembrænding og varmeaftegning i godset på begge sider. Jeg bliver bedre og bedre - en dag er mågeklatterne fortid.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #548 Dato: 28. Marts 2011 kl: 16:59:12 »
jeg imponeres stadigvæk når man ser din iver på "stenbroen".

Er pakningen mellem flex og røret faldet ned ved montering, synes jeg aner et øje?

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #549 Dato: 28. Marts 2011 kl: 18:04:26 »
Pakningen mellem flex og potte er ikke helt stivnet endnu ;-)

Det er ret hyggeligt nogen dage at mekke på fortovet, får sludret med naboerne.

Savner allermest en motorkran og motorstand - det sætter nogle begrænsninger (selvom Mads jo har vist man nemt kan bygge en wbx i kælderrummet)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #550 Dato: 28. Marts 2011 kl: 18:46:29 »
I min læretid var vi på besøg hos en stor autoriseret mærkeforhandler. Der blev selvfølgelig vist de daværende topmodeller og nogle flot restaurerede - dengang - næsten veteranmodeller.
Vi slentrede rundt på værkstedet  ( og ærgrede os over, at al den plads og de mange lifte ikke eksisterede på vores daglige slaveanstalt )  og kom jo i sagens natur også ind på plade og opretterværkstedet. Der stod så en xx personbil i "bænken" med nyt bagpanel og ny skærmside. Nysgerrigt kiggede jeg ned i bagagerummet - og fik mit livs shok! Der sad 1/4 rulle svejsetråd strittende ud fra samlingerne, - altså der hvor der ikke var brændt store plørehuller. Det var en 2. års lærling, der var i gang, - men iøvrigt skulle vi hellere kigge på de nye modeller i udstillingen. Vi blev faktisk gennet MEGET hurtigt væk fra den opdagelse. Min mester fortalte efterfølgende, at hvis nogen af os lavede noget i den stil, kunne vi søge ind ved landbruget eller Junckers savværk.
Så du skal sgu nok komme efter det JJ. Du har da fået lukket hullerne og uden, at brænde hullerne meget større. Det tager tid, men øvelse gør mester.

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #551 Dato: 28. Marts 2011 kl: 19:06:24 »
Citat fra: "jensjakob"
Jeg bliver bedre og bedre - en dag er mågeklatterne fortid.


Mågeklatter...??  Jeg troede, at stenbroen var plaget af almindeligt duelort..

Fin øvelse med gnisteri-maskinen... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #552 Dato: 28. Marts 2011 kl: 22:19:38 »
Det skal såmænd nok holde, men for pokker, hvor kunne du øge din køreglæde med svejseren, hvis du sleb rent med en vinkelsliber på de steder, du agter at svejse. Svejsning foregår på blankt metal. På rustskaller med en co2'er er der forbindelse, så er der ingen forbindelse, så er der 10% forbindelse, så er der ingen forbindelse, så er der 90% forbindelse osv... Selv et topproft svejseværk ville ikke kunne dosere strømmen ordentligt der. Og når nu du insisterer på at reppe på/med galvaniseret plade, så rens zinklaget af, for dels er røgen alt andet end sund, og dels er zink noget møg at svejse i.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #553 Dato: 28. Marts 2011 kl: 22:28:40 »
Mht til smøring af kablet er min lille erfaring at motor olie har virket klart bedre end end silicone. karburtor væske i kablet kender du sikkert også til! Men måske man skulle finde et 12 v varme kabel som kunne stripse sammen med gas kabel!! Der er jo også plads til en ekstra kontakt på instrumentet.
Carsten

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #554 Dato: 28. Marts 2011 kl: 22:29:07 »
Tror jeg køber oget 2 mm karosseriplade så jeg har rigtigt jern på lager, og ikke forfalder til at bruge patentbånd ;-)

Og hører rådene om at fjerne rust.

Jarl, mener du skrev noget om damprør til din udstødning, kan du opdatere mig pådet?

Næste projekt er at skære/svejse et nyt forrør. Er der egentlig nogen af dieselforrør som passer (næsten)?

Gode hilsner
Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."