Forfatter Emne: Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)  (Læst 245382 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #270 Dato: 24. Juni 2009 kl: 19:46:07 »
Og hvad så hvis han har en Række 4, Benzin motor i ???

<Kurt
Kurt - 25115788

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #271 Dato: 24. Juni 2009 kl: 20:08:19 »
Hek,

Indsugning sidder med unbraco, udstødning med bolte.

Det er gode råd, tak for det.

Gode hilsner

Jens Jakob

P.s. Netikette
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #272 Dato: 25. Juni 2009 kl: 08:14:36 »
Hej,

Jeg komtil at tænke på, at det vil være på sinplads med en kort disclaimer om det værksted hvor Frk Grå er:

1. Det er 1 gang jeg er der, så jeg kender ikke til værkstedet og mekanikerne - jeg kan tage fejl.
2. Værkføreren er faktisk meget venlig når jeg taler med ham, og han viser forståelse for gamle bilers specielle kendetegn
3. Jeg er overbevist om at det er et godt værksted på mange måder - og - selvom jeg ligenu har nogle lidt trælse oplevelser med Frk Grå, kan det jo på ingen måde være udtryk for værkstedets almindelige virke.

Hvis der er eet ankepunkt som går mig mest på, er det at jeg spørger til "Kan det nåes på 2 dage" og får "Ja, helt klart".
Jeg siger "Ring hvis der er noget", og når jeg så ringer om eftermiddagen og spørger hvornår jeg kan hente bilen, får at vide "Jo altså, der dukkede nogle ting op".

Hvis bare så at værkføreren meldte åbent ud, a.la. "Vi har sg* for travlt til at give dig ordentlig service, det bliver svært at nå det her" - så havde jeg det bedre.

Jeg tror ligenu er noget af problemet 2 personer som står og træder sig over tæerne, 1 mekaniker som er under tidspres og alligevel for at være venlig har taget en bil ind, og en kunde som er under tidspres - og kom alt for sent afsted til værksted.

Så - da nogen herinde kender værkstedet, er det i mit hoved på sin plads med en disclaimer: "Jeg tror det på mange måder er et godt værksted der laver godt arbejde - og at jeg ligenu sidder med r*ven ivandskopren pga tidspres er i stort omfang mit eget ansvar".

Så er den på det rene :-)

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #273 Dato: 25. Juni 2009 kl: 13:17:34 »
Åh nej. Talt med dem igen. De kan ikke lufte ud foran pga at de er bange for at knække skruerne. Fair nok.

Men, der ligger et sæt renoverede kalibre i en papkasse i bilen - så hvorfor kastede de sig så ikke i tide over bare at skifte til de renoverede kalibre - det havde været meget hurtigere............................................

Nå, de samler den, lufter ud bagi, vil tjekke om der er tryk nok i systemet.

Jeg håber sg* ikke jeg står med en kobling der ikke virker pga luft i systemet, eller bremser som pludselig svigter pga luft...................

Fair nok at når der ikke har været åbent foran, og der har været klemmer på bremseslanger bagi, så er der ikke meget luft i systemet, og om alt går vel kun bagi.

Suk...............

JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Mads-kaa

  • Gæst
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #274 Dato: 25. Juni 2009 kl: 13:28:21 »
Kender det værksted ikke til svejsetænger og vold? Det virker mærkeligt at de ikke vil udlufte kaliprene, det er vel hyldevarer med udluftningsnipler på et værksted eller er det bare mig???

/Mads

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #275 Dato: 25. Juni 2009 kl: 13:31:39 »
Æhm...Hvad kan den mekker lave??

Han kan ikke skifte manifold pakning pga. rustne møtrikker og han kan heller ikke udlufte bremser pga. rustne skruer...

Tror du ikke du selv kunne have gjort det hurtigere?!
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #276 Dato: 25. Juni 2009 kl: 13:49:22 »
Jeg ved ikke om jeg kunne have gjort det hurtigere.

Jeg ved ikke hvor mange timer de har brugt på bilen, hh hvor meget den har været "fyld" mellem andet.

Men nu tager jeg ud og er der til bilen er klar........................

Jeg er sg* ret ærgerlig, fordi det ville være topdollarnice med et værksted som kan lave T3, tæt på, til når der er større ting som ikke passer sig til kantstenen :(

JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #277 Dato: 25. Juni 2009 kl: 13:58:20 »
Citat fra: "Mads-kaa"
det er vel hyldevarer med udluftningsnipler på et værksted eller er det bare mig???/Mads


Mjoo, men når først den er knækket i caliperen er "toget" kørt. Men ligger der et sæt og flyder i vognen, er det bare at komme i gang.

Hinze

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.008
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #278 Dato: 25. Juni 2009 kl: 14:18:10 »
Klemmer på slangerne :?:   har du set dem :!:

Knækket udluftningsskrue.= lidt større hul i kaliberen, ornepik i hullet. ell bore større hul og friske gevind'en op igen. Det kunne de da have lavet, medens de ventede på ankerplade.  

Hvad er det næste: er bremse røret ikke til at løsne. samt klemmerne mellem slange og rør er rustet i stykker.


Husk nu keddeldragt når du skal derud. det kan være du kommer til at hjælpe dem lidt :wink:


Nå rolig nu. de når det såmen nok.

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #279 Dato: 25. Juni 2009 kl: 18:39:27 »
Frk Grå er hjemme igen.

Og hun bremser GODT.

Og, jamen, jeg tog derude idag 1430, og så at de lavede bilenfærdig.

OK mekkerarbejde - og de tilbød at næste gang kunne jeg selv mekke med, så ringede jeg ikke 2 gange om dagen og spurgte til bilenog forstyrrede.

Når jeg eftertænker - ganske hyggeligt værksted - de skynder sig bare ikke (og hvem gør egentlig det............... ?)

Jeg vil gerne anbefale dem - men sørg for at have god tid til at have bilen på værksted - og vær der gerne når den færdiggøres.

Havde jeg givet dem tid nok (og havde de ikke sagt 1½ dag så er den klar, ,men sagt 1 uges tid skal vi bruge) - og havde jeg haft tid nok - havde det nok været en meget bedre oplevelse.

Men,men, men - de skal liiiiige  lær at T3 bagbremser skal justeres rigtig meget ud før man sender ejeren ud på prøvetur (det var scary...........)
'

Gode hilsner

JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #280 Dato: 26. Juni 2009 kl: 00:29:58 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Kender det værksted ikke til svejsetænger og vold? Det virker mærkeligt at de ikke vil udlufte kaliprene, det er vel hyldevarer med udluftningsnipler på et værksted eller er det bare mig???

/Mads


dem på vores camper er blevet vildt tynde af rust, så der knækkede altså en sidste gang, men så kan jo bare lufte ud ved røret :wink: altså indtil man har tid til at få boret stumpen ud og sat en ny udluftningsskrue i :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #281 Dato: 26. Juni 2009 kl: 00:47:11 »
Fortæl lige om "lufte ud ved røret" - det lyder spændende :-) og som noget jeg skal lære
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #282 Dato: 26. Juni 2009 kl: 06:12:16 »
Citat fra: "jensjakob"
Fortæl lige om "lufte ud ved røret" - det lyder spændende :-) og som noget jeg skal lære Nej du skal IKKE. :?


Du løsner røret istedet for udluftningsskruen.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #283 Dato: 26. Juni 2009 kl: 07:42:35 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Citat fra: "jensjakob"
Fortæl lige om "lufte ud ved røret" - det lyder spændende :-) og som noget jeg skal lære Nej du skal IKKE. :?


Du løsner røret istedet for udluftningsskruen.

Kurt


Det er vist "cowboy" metoden :shock: , så får du jo ikke fyldt kaliper eller hjulcylinder eller for den sags skyld koblingscylinder (afhængig af hvilket rør du vælger)

Hinze

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Svar #284 Dato: 26. Juni 2009 kl: 10:50:39 »
det er en nødløsning som jeg har lært af min gamle mester 8)
du skal være klar over at man ikke for skiftet bremsevæsken i caliperen, og derfor kan væsken stadig koge ude ved hjulet og med bremse svigt til følge!! så jj det er kun en nødløsning for at kunne komme ud at køre indtil man kan lave det rigtigt, tror ikke du skal lære alt det fusk som min mester kunne og jeg har lært mere siden :wink:
det er meget vigtigt at man ved konsekvensen af det man laver  :wink:
du må for min skyld gerne udlufte ved slangen bare du er klar over om der kan gemme sig luft eller ej, det kommer jo an på hvorfor bremserne skal udluftes? :roll:
f.eks i bag kan man roligt udlufte ved røret på hjulcyl, det er bare svært at vide hvornår al luften er ude  :roll:

ps. jeg vil ikke stilles til ansvar for opgaver udført efter ovenstående :wink:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D