Forfatter Emne: Hævning af T3  (Læst 6719 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Carsten

  • Gæst
Hævning af T3
« Dato: 21. Januar 2009 kl: 20:11:29 »
Hej Ulrik,

Er det ikke lettere bare at købe en T3 Syncro - koster jo intet på dine kanter.

Carsten

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Hævning af T3
« Svar #1 Dato: 21. Januar 2009 kl: 20:36:03 »
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Hævning af T3
« Svar #2 Dato: 22. Januar 2009 kl: 10:38:00 »
Citat fra: "Ulrik"
Hej

Jeg har lige anskaffet mig en T3 fra ´81, og vil gerne give den et lidt mere terrængående look. Er der nogen der har erfaring med at hæve sådan et køretøj? Om det er muligt, hvad der skal bruges, hvad det koster osv.

Venlig hilsen
Ulrik


Du kan starte med nogle 205 14" fuld profil dæk, så vil du haæve dig 4-5 cm iforhold til standard dæk.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

PARKHAVE

  • Gæst
Hævning af T3
« Svar #3 Dato: 22. Januar 2009 kl: 17:48:28 »
Den ser godtnok rigtig rigtig fin ud. :lol:  :lol:
Hvis resten matcher den flotte lak, er du jo godt kørende.

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Hævning af T3
« Svar #4 Dato: 22. Januar 2009 kl: 20:19:33 »
Ligner en 1303´er med McPherson ben... Hvorfor ikke en rigtig Boble med flad rude og forbro, de der såkalde Super-Beetles er lidt sure at pille ved når de ruster i inderskærmene foran, det er lidt som den der smugler T3... dobbelte inderskærme med hulrum fyld med rødgrød !  :lol:
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Hævning af T3
« Svar #5 Dato: 23. Januar 2009 kl: 11:46:05 »
Hvis du hæver bilen, skal du måske lige overveje en 4-hjulsudmåling, fordi hjulgeometrien ændre sig (samme ved sænkning) og dækkene slides forkert.

Udfordringen ligger i at få løsnet boltene til bagsvingerene og øverste bærearm foran, uden det er nødvendigt at skifte gummibøsningerne.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Hævning af T3
« Svar #6 Dato: 23. Januar 2009 kl: 12:39:13 »
Citat fra: "ctange"

Bolten gennem øverste bærearm foran har jeg ikke selv
haft problemer med, og jeg har stiftet bekendtskab
med 6 styk. Men vi må jo konstatere ved læsning her,
at det er der andre der har!

Bagsvingerene derimod, er det aldrig lykkedes mig at
skrue af, det er altid endt med destruktiv brug
af vinkelsliber mod den bil der skulle skrottes.
Bolten var rustet fast inde i jernrøret gennem bøsningen.

Jeg havde ellers et mere end 2 meter langt jernrør på
topnøglen, men de gav sig ikke.
Jeg var imponeret over hvad både bolt og topnøgle
kunne holde til.

Er der nogle ideer til hvordan man får de bolte ud?
Hvordan klare man udfordringen?



Jeg har samme erfaringer  :wink:

Der er ikke noget at gøre med bøsningerne i bagsvingeren, boltene ruster fast i den inderste metal bøsning i gummibøsningen.
Varmer man på bolten, ryger gummibøsningen også :roll:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Hævning af T3
« Svar #7 Dato: 23. Januar 2009 kl: 20:47:54 »
Man kan altså lige så godt tage vinkelsliberen og en ultra tynd skæreskive og så skære dem af eller hvad ?   Jeg står også for at skulle have en svingarm af for at svejse en ny holder til gummistødproppen eller hvad vi nu skal kalde den  sorte prop der sidder inden i fjederen.
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.008
    • Vis profil
Hævning af T3
« Svar #8 Dato: 23. Januar 2009 kl: 20:52:56 »
Bajonet sav tror jeg er bedst eller en nedstryger.

bliv ikke overrasket hvis holderen til fjedren, der er svejset på bagsvingarmen er slidt igennem. mener der kan købes ny.

Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Hævning af T3
« Svar #9 Dato: 23. Januar 2009 kl: 21:10:34 »
Citat fra: "Rollenlager"
Man kan altså lige så godt tage vinkelsliberen og en ultra tynd skæreskive og så skære dem af eller hvad ?


Mjaaa....

Jeg ville som Poot foretrække en bajonet- el luftstiksav.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

PARKHAVE

  • Gæst
Hævning af T3
« Svar #10 Dato: 23. Januar 2009 kl: 21:15:48 »
Og hvorfor svejser du den ikke bare mens den sidder på ??

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Hævning af T3
« Svar #11 Dato: 23. Januar 2009 kl: 21:39:34 »
Fordi der skal indsættes et stykke den kan sidde på  :wink:
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Hævning af T3
« Svar #12 Dato: 23. Januar 2009 kl: 21:42:18 »
Citat fra: "Rollenlager"
Fordi der skal indsættes et stykke den kan sidde på  :wink:


Du skrev under fjederen.... du kan godt få fjederen af uden at pille armen af.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Hævning af T3
« Svar #13 Dato: 23. Januar 2009 kl: 21:49:10 »
Jo, men selve holderen af metal,  den der lille studs med en udvidelse i toppen der holder gummifidusen fast er knækket af og da jeg havde fjederen ude plus den der plastic skive der ligger under fjederen og beyndte at skrabe i "hullet" var det altså et sørgeligt syn,  så jeg vil simpelt hen save en trekant ud oven på armen og svejse ny tyk plade i før jeg konstruerer et nyt horn til gummiproppen.
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.008
    • Vis profil
Hævning af T3
« Svar #14 Dato: 23. Januar 2009 kl: 22:03:07 »
Lyder som om du skal kikke meget godt på den arm.  PS tror ikke der må svejses andre steder, end hvor den er svejset originalt.

 Måske skal du ofre en dag hos en skrothandler med en donkraft og nedstryger, der er mange skrot biler der er fine.

Mit eget projekt viste sig at der var gennemtæringer ved armen næsten fremme ved den ydestefastgørelses bolt. I begge sider. tror at drænhullet har været stoppe i årevis, så der har stået vand derinde.

Mølle var min redningsmand  :) da han skulle slagte en t3.

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!