Forfatter Emne: Hvis man nu kunne lave gearhjul?  (Læst 4849 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Hvis man nu kunne lave gearhjul?
« Svar #15 Dato: 01. Februar 2009 kl: 17:34:35 »
nåe mjaa så kan det godt være at det projekt lige skal overvejes engang til  :D
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Hvis man nu kunne lave gearhjul?
« Svar #16 Dato: 01. Februar 2009 kl: 18:38:41 »
Jeg har kørt 220000 km i sådan en super bil , den kører min. 7,1 med svinsk meget speeder  :lol:  :lol: og max . 9,8 i tomgang , medvind og ned af bakke , men det er ikke sjovt .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Bluestar

  • Gæst
Hvis man nu kunne lave gearhjul?
« Svar #17 Dato: 02. Februar 2009 kl: 13:21:54 »
som Jarl er inde på, så er økonomien ikke det vigtigste i et projekt med

 automat gearkasse!

 Men jeg tænkte bare at hvis man nu havde den optimale gearing i sin nuværende gearkasse, så bliver det jo simpelthen ikke nemmere!

jeg har haft kontakt til en person, der kan lave tandhjulene, hvis de da ikke er meget specielle eller der ikke er plad i gearkasse af den ene eller anden grund!


Men skal lige have en snak med Jarl inden jeg bestemmer mig for noget!

Offline per

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 137
    • Vis profil
Hvis man nu kunne lave gearhjul?
« Svar #18 Dato: 03. Februar 2009 kl: 09:03:26 »
Hur är det med startmotorn? Är det samma i manuell och automat?
Per

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Hvis man nu kunne lave gearhjul?
« Svar #19 Dato: 03. Februar 2009 kl: 19:54:25 »
Hej Per !
Nej det er ikke samme startmotor , der er ikke svinghjul og kobling , men startkrans på convoter , el hvad den nu hedder :?:  :lol:
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hvis man nu kunne lave gearhjul?
« Svar #20 Dato: 26. Februar 2009 kl: 10:57:53 »
Hvis man nær kikker lidt på gearinger i bobble gearkasserne (091), er de jo noget "lavere" gearet; tilmed er der jo et væld af kombimuligheder, endda firmaer der skræddersyr til behov og HK.

Spørgsmål: kan en bobble gearkasse sidde i en T3; evt. småændringer i ophæng?

Hinze

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Hvis man nu kunne lave gearhjul?
« Svar #21 Dato: 26. Februar 2009 kl: 11:05:54 »
Type 1-gearkassen har stået fadder til vores. Men alligevel er der nogle diferencer. Frem til 1302 havde Type 1 pendulaksler i baghjulsophænget. I den konstruktion er der kun ét bevægeligt led mellem gearkasse og baghjul. Med 1302 og - 03 fik de almindelige trækaksler, men stadigvæk er der nogle forskelle. Drejer sig hovedsageligt om forreste ophæng, gearvælgermekanisme og koblingsaktivering, så alt i alt er det noget bøvl, og samtidig får man en gearkasse, der ikke klarer et særlig stort moment - i hvert fald så længe, den er standard.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hvis man nu kunne lave gearhjul?
« Svar #22 Dato: 26. Februar 2009 kl: 12:09:39 »
Citat fra: "Jarl"
Type 1-gearkassen har stået fadder til vores. Men alligevel er der nogle diferencer. Frem til 1302 havde Type 1 pendulaksler i baghjulsophænget. I den konstruktion er der kun ét bevægeligt led mellem gearkasse og baghjul. Med 1302 og - 03 fik de almindelige trækaksler, men stadigvæk er der nogle forskelle. Drejer sig hovedsageligt om forreste ophæng, gearvælgermekanisme og koblingsaktivering, så alt i alt er det noget bøvl, og samtidig får man en gearkasse, der ikke klarer et særlig stort moment - i hvert fald så længe, den er standard.


Er med på at 1302/03 er den ville kunne anvendes. Er vi enige om at boltmønster passer. Bageste ophæng på 1302/03 er vel "bare" at den ligger/spændt på de to bagudragende gaffler og så hænger motoren i gearkassen. På T3 "hænger" gearkassen jo i motoren. Foreste ophæng må da kunne fixes. Kan selvfølgelig være man ender med en langsgående gearstang gennem kabinen; det ville nok være lidt upraktisk. Hvis man ser de voldsmotorer der fremtrylles i lbx verden'en, må det da vel kunne holde til et eller andet  :D

Hinze