Forfatter Emne: Ombygning til benz.-række4\'er  (Læst 6040 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Ombygning til benz.-række4\'er
« Dato: 01. Februar 2009 kl: 23:03:29 »
Jeg er lidt grebet af det. Ikke, at jeg kunne finde på det - no way! Heller ikke, at jeg mener, at lyden bare kan nå en *BX'er til sokkeholderne.

Men jeg har fået lukket et hul. Det hul, der opstår, når et menneske spørger: "Hvilken T3'er skal jeg have. Jeg vil gerne køre problemfrit, jeg er ikke til sårbare dieselmaskiner og WBX er for sært til mig. Jeg skal bare have god plads og driftsikkerhed."

Løsningen hedder 2E. Voldsom power 85 kw,. Bedre benzøkonomi end WBX. Billigere vægtafgift end diesel. Momentforløb, der skåner gearkassen. Meget forsigtig varmeudvikling sammenlignet med TD. Passer næsten plug'n'play på den dieselbil. Godkendelse til grøn plakette. Reservedele på ethvert gadehjørne.

Og ja - igen -> dybt ucharmerende, men skulle jeg køre til Nordkap med familien i et camper, så ville jeg nu lige kigge på den én gang til...

Se mere her:

http://2e-im.vw-bus.net/?cat=4
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Ombygning til benz.-række4\'er
« Svar #1 Dato: 01. Februar 2009 kl: 23:16:47 »
Eller en 1.8i ABS motor - lidt mindre kraft end en 2E dog.

Ja, lyden er ganske anderledes end WBX - og motorgangen er også anderledes - men den kører som en drøm - det gør den.

Jeg er meget glad.

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Ombygning til benz.-række4\'er
« Svar #2 Dato: 01. Februar 2009 kl: 23:27:16 »
Jeg forstår meget godt din glæde. Efter mine begreber er de 4-benede benzinrækkemaskiner umådeligt hårdføre og relativt nøjsomme - i det mindste indenfor benz-verdenen. Og det er netop den kombination, vi efterspørger på T3-scenen - hårdfør og nøjsom. Min forkærlighed for 2E angår alene det forhold, at den kan få den grønne plakette, men som sagt - hvor tit færdes vi i virkeligheden i downtown Berlin o lign.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Ombygning til benz.-række4\'er
« Svar #3 Dato: 02. Februar 2009 kl: 00:46:02 »
Eller hva med en dobbelt række 4 = V8

og så i en sika 16'' syncro, så bli'r det ikke meget vildere:

http://www.brick-yard.co.uk/forum/forum_posts.asp?TID=19044&PN=1

Tror nok lige JanK skal ha hagesmækken frem når han ser den  :twisted:
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Ombygning til benz.-række4\'er
« Svar #4 Dato: 02. Februar 2009 kl: 09:36:32 »
ARGH!

* pluns *

(kravle op på stolen igen)

En forstærket gearkasse og et westfalia-lad (og måske en venstrestyret) så er vi klart ude i min drømme T3.

Men det er da en fin måde at destruere syncro gearkasser på .. og fedt at han laver det hele i indkørslen.. respekt!

/Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

T3Anders

  • Gæst
Ombygning til benz.-række4\'er
« Svar #5 Dato: 02. Februar 2009 kl: 10:21:51 »
Citér
Løsningen hedder 2E. Voldsom power 85 kw,. Bedre benzøkonomi end WBX. Billigere vægtafgift end diesel. Momentforløb, der skåner gearkassen. Meget forsigtig varmeudvikling sammenlignet med TD. Passer næsten plug'n'play på den dieselbil. Godkendelse til grøn plakette. Reservedele på ethvert gadehjørne.


Nu er jeg slet ikke skarp i de der motorkoder; er en E2 noget der ligner   den løsning som TRISTAR også har valgt, eller er det noget helt anderledes? Ved godt at de så har en Porschegearkasse på, og det er så vidt jeg kan tolke Jarl ikke nødvendigt;("Passer næsten plug'n'play på den dieselbil"). :roll:

se side 5 & 6 i tråden her:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=4455&start=75

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Ombygning til benz.-række4\'er
« Svar #6 Dato: 02. Februar 2009 kl: 10:26:22 »
Det løsning Tristar airride har valgt er en 1,8 l turbo motor, kan ikke lige koden i hovedet. Den har et moment på den anden side af hvad en T3 kasse kan klare.

2E er en to liters sugemotor bygget på 827 blokken som de fleste andre 1,6 og op liters 4 cyl motorer i vag koncernen. Derfor er det også næsten P&P at montere gearkasse fra en diesel.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Ombygning til benz.-række4\'er
« Svar #7 Dato: 02. Februar 2009 kl: 10:46:09 »
Med fare for blasfemi-flammer: Jeg forstår ikke at VW fortsatte med boxer-motoren når der var så mange gode række-4 motorer.

Men måske der var for mange boxer-dele til overs i 1983 til at skifte motor-layout?

Eller havde VW ikke en god række-4 benzin i 1983?

Med gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Ombygning til benz.-række4\'er
« Svar #8 Dato: 02. Februar 2009 kl: 12:28:46 »
flames when u look around......... Nothing beats a Boxer:0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Ombygning til benz.-række4\'er
« Svar #9 Dato: 02. Februar 2009 kl: 15:26:46 »
Citat fra: "jensjakob"
Med fare for blasfemi-flammer: Jeg forstår ikke at VW fortsatte med boxer-motoren når der var så mange gode række-4 motorer.


Det er ikke uden grund at nogle af de bedste motorer i verden er boxermotorer ! (Porsche, Subaru)

Boxermotorer er samme med række 6'er (12, 18 cyl osv) de eneste motorer der er naturligt afbalanceret, dvs. deres opbygning gør at lige meget hvilket øjebliksbillede du vælger af deres cyklus, vil den være i balance.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Ombygning til benz.-række4\'er
« Svar #10 Dato: 02. Februar 2009 kl: 15:46:29 »
R4 827 blokken kom i 1974.

Her er lidt info: http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_827_engine
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Bluestar

  • Gæst
Ombygning til benz.-række4\'er
« Svar #11 Dato: 02. Februar 2009 kl: 16:06:37 »
JARL

 vil duså være så venlig at stoppe med dine links, der giver mig hovedpine?

 :lol:

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Ombygning til benz.-række4\'er
« Svar #12 Dato: 02. Februar 2009 kl: 18:13:29 »
Var der ikke også noget om, at på hjemmemarkedet blev der sendt en 1,6 liters række motor version ud ?
Mener at have læst et eller andet om det engang, men den var vistnok en kende bovlam ?????
Til syvende og sidst spiller momentkurven jo også en afgørende rolle. Hvis der "kun" er trækkraft i det allerhøjeste område, er det næppe det bedste udgangspunkt.
Ingen tvivl om, at sådan en v8 maskine kan levere varen, og gangkulturen kan næppe heller være til større  parlamenteren - lige bortset fra Bilinspektionen.

T3Anders

  • Gæst
Ombygning til benz.-række4\'er
« Svar #13 Dato: 03. Februar 2009 kl: 00:17:55 »
Citér
Det løsning Tristar airride har valgt er en 1,8 l turbo motor, kan ikke lige koden i hovedet. Den har et moment på den anden side af hvad en T3 kasse kan klare.

2E er en to liters sugemotor bygget på 827 blokken som de fleste andre 1,6 og op liters 4 cyl motorer i vag koncernen. Derfor er det også næsten P&P at montere gearkasse fra en diesel.


Takker for udredningen, wilson.  8)

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Ombygning til benz.-række4\'er
« Svar #14 Dato: 03. Februar 2009 kl: 07:36:28 »
Prøv lige at læse overskriften [size=18]Brian og Johnny[/size]. I kan da bare oprette en tråd med raketdrevne Porche og V8 konebiler.

Lige siden Brutus fik held med sin opbygning (havde han så det? lidt mistænkeligt at han har solgt den til en københavner :lol: ), har tanken været der om genopbygning af TøseØsen som konebil med Benz R4. (1,8-2,0)

Hvilke biler er man på udkig efter?
Hvad koster de typisk? (kommer Parkhave med bud?)
Er det en helt OK udskiftning, eller kan de hyle over det. Her tænker jeg på når man kommer og skal ændres fra diesella til dampe, vejes ned og så ovenikøbet med anden motor.
Er "møgkælling" ligeglade om det er en boxer eller række, bare den ikke har for mange HK. (synsfatter er græsk katolsk på det område)

Kurt
Kurt - 25115788