Der er tre forhold i spil:
1) Synshallen skal godkende den tekniske ombygning. Du bygger en bil, der aldrig har været typegodkendt, så i princippet kan synsmanden forlange kilometervis af dokumentation om ombygningens egnethed. Den dokumentation kan du aldrig skaffe. Men det var "i princippet". I virkelighedens verden er det næppe et problem - andre har gjort det før dig, og det bliver vist accepteret uden problemer.
2) Hvis du overskrider den nuværende effekt mere end 20%, så falder der fornyet registreringsafgift. Piv eller syng - hyl og skrig - spørg fra Herodes til Pilatus - du får aldrig nogen til at sige andet. Hvis din nuværende motor er en JX'er, så hedder regnestykket 70 hk + 20% = 84 hk. Men der er jo masser af motorer i VW/Audis program, der ikke overskrider dette tal, og nogen kunne sikkert også finde på at sige, at du bare kunne navngive motoren, så pengene passer, men det ville jo være at opfordre til ulovligheder, så det vil jeg stærkt tage afstand fra.
3) Hvis du konverterer, så skal du jo have det hele med - altså også den fulde miljøgodkendelse. Benz. biler uden kat er lige så uønskede som diesel uden filter - altså skal du være opmærksom på, at få et samlet set-up, der kan opfylde kravene.