Forfatter Emne: Hvordan gør jeg det billigst  (Læst 3165 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

sren madsen

• Gæst
Hvordan gør jeg det billigst
« Dato: 08. Februar 2009 kl: 16:20:50 »
Hej jeg har brug for lidt hjælp her.
Syntes det er svært at overskue hvad jeg skal købe.

Jeg har længe kigget på forskellige T3ére på nettet, men ved ikke helt hvad jeg skal gå efter.
Planen var at jeg gerne ville have e´n jeg kunne tage på weekend overnatninger i. Og der skulle gerne være så der kunne sove 4 personer.

Ved så ikke helt om der skal være en "autocamper" eller en alm. hvor meget dyrrer er en autocamper? tænker på vagtafgift og forsikring i forholdet til en almindelig hvidpladet bus.

Er det lovlig at overnatte i en almindelig hvidpladet T3ér? og må man eventuelt lave lidt om inde i dem?

Håber i kan hjælpe :wink:

PARKHAVE

• Gæst
« Svar #1 Dato: 08. Februar 2009 kl: 16:26:52 »
Vægtafgift og forsikring er den samme om det er en hvidpladet "bus" eller en hvidpladet "autocamper".
Du må overnatte i begge, men du vil helt klart få mere ud af en bil der er rigtig ombygget til camper istedet for bare en bus med sæder.
Du må også gerne lave en bus med sæder om til en camper ved et "gør-det-selv-projekt" du skal så blot huske at der er kommet nye regler omkring syn og sædeantal.
Det er en konstruktionsmæssig ændring hvis du reducerer sædeantallet og du skal derfor til syn.

Gå efter en camper af de rigtige fabriksombygninger - westfalia og deslige, eller alternativt en der engang er bygget af bl.a Sydfyns camper, eller et par stykker af dem der er i nordjylland ( vendelbo vans m.m.)

Kkrogsgaard

• Gæst
« Svar #2 Dato: 08. Februar 2009 kl: 16:32:38 »
Evt en Multivan med hævetag, der nogle på mobile.de til salg.

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 08. Februar 2009 kl: 16:44:35 »
Det var lige mig, der ikke kunne læse...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

biff

• Gæst
« Svar #4 Dato: 08. Februar 2009 kl: 17:07:37 »
@Jarl hvilken kalender kører du efter? så vidt jeg kan se er mandens indlæg fra i dag 8/2 2009 klokken 4:26 pm..

sren madsen

• Gæst
« Svar #5 Dato: 09. Februar 2009 kl: 17:44:20 »
Jamen den skal ikke være total hærget :wink:
Men jeg vil gerne selv bygge den lidt op indeni.

Bar det er til at se sig ud af. Har du nogle ideér da?