0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
16´´ fælge og 205/80 dæk
med den gearing er behovet mere i retning af en 16 liters Scania
Hvis man øger fælgens størrelse og ikke går ned i profil så sænkes de omdrejninger som motoren kører med ved samme hastighed, ikke sandt?
Det er selvfølgelig en fordel for os med kun 4 gear i en syncro gearkasse, men SÅ får man virkelig brug for bundtræk fra motoren når man er i et lavt gear?
Vil belastningen på gearkassen forøges i kritisk grad ved lave omdrejninger og terrænbelastning? (gearingen bliver "for høj")
Hvor meget betyder det i praksis i 4. gear omkring de magiske 105km/t (+/- 5) der nok bliver topfarten for en 1,9 syncro med std. gearkasse? Kan der overhovedet sænke omdrejningerne i en betydelig grad eller er det bare for "looks & height" ??
Det lader til at den største faktor i at bringe rpm ned ved 100 km/t er "Width (mm)" hmm hvordan hænger det sammen?
Ok.. hvad siger i til demher så? http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=46068989Det vel 5x112 Mercer fælge hvor navhul og ET skulle passe, men er de så for brede?
Vær opmærksom på at bolthulstørrelse til de fleste er Mercedes er ø12x1,5 hvor T3'erne er ø14x1,5, altså 2 mm større, og det er vist ikke nogen god ide at bore stålfælge op til en større boltdiameter, - det er lette med alufælge!mvhIvan