sådan en AAS-gearkasse med baffelplates og .78-gearhjul i femte gear , hva ligger en lign i af pris i dk ?
uden ombytter ? hvis du skulle ha en med hjem fra en af dine dramatiske ekspeditioner Pawel ?
indtil viderer af ren nysgerrighed ? den gamle knurrer sgu lidt rigeligt efterhånden :?
Hej ibber, jeg skal forsøge at stille din nysgerrighed..
Først og fremmest så aner jeg ikke hvad en AAS med o.78gearhjul og baffelplates ligger på af pris i dk, for jeg har endnu ikke stødt på sådan en gearkasse før.. Men jeg kan give dig nogle priseksempler på noget af det som jeg har fået lavet på tre kasser jeg havde med derned.
Skift af det sidste gearhjul ud af en kasse og ind i en anden 1500kr.
Hvis der osse skal monteres baffelplates så er det 500kr oveni.
Hvis der osse skal monteres baffelplates og 40%spær 1000kr oveni.
Ovenstående er altså arbejdsløn.
Baffelplates koster 300kr. Nye pakninger ved de to trækaksler koster 200kr for et sæt. Pakningen ved højgearsakslen 50kr.
Værre er det at finde de spændende gearhjul og spær. Det billigste er at spørge rundt ved ophuggerne og tjekke gearkassekoder og håbe på at få "de totalt kedelige og nærmest ubrugelige 4trinskasser" til foræringspriser..
I Polen og Tyskland er priserne på sådan noget skyhøje..(kig eksempelvis på gearkasser på e-bay..) Takket være Mølle og Hasse lever vi i det rene honningland mht gode brugte t3-stumper! Lad os håbe det bliver ved længe.. :wink: