Fortsat fra tidligere.......
Så dette bliver den korte udgave uden for mange vinkler og eksempler.
Jeg har selv solgt et par stumper på T3N, og bestemt og været hjulpet af at kunne købe stumper. Så jeg synes det er en god måde vi kan hjælpe hinanden med nye og eller gode brugte stumper.
Af samme grund vil jeg heller ikke undvære muligheden for at kunne købe et par stumper her.
Det har været nævnt adskillige gange at man bare kan benytte Ebay/DBA/GoG eller lignende hvis man er utilfreds med måden ting bliver handlet på T3N, og det argument synes jeg skyder ved siden af målet. Klart hvis man vil sælge en masse ting på T3N og er utilfreds med "mulighederne", så er det et argument der holder. Men jeg tænker lige så meget på dem der ikke er en del at et aktuelt køb/salg. Eksempelvis synes jeg at det er _meget_ iriterende og forstyrende at "rigtige indlæg" om man vil, forsvinder fra forsiden, fordi der er en der laver et "bump" samtidigt i 10 af sine parallele salgstråde.
En andet eksempel kunne være en starter. Hvis min dieselstarter strejke så ved jeg lige hvor ringer hen og får en nye til under halvdelen af "markedspris". Hvis man er ny på sitet her og bruger 20+ timer på at trævle gamle tråde igennem så kan man finde et par indlæg der giver samme information.
Hvis denne information istedet lå et separart sted, så ville vi kunne hjælpe os selv og nye T3N brugere med et "katalog" over hvor man kan få hjælp hvis en af delene i bilen får en defekt.
Det eneste der derfor giver mening(synes jeg), er derfor at flytte køb/salg ud af forum og over i en T3N køb/salg sektion, på linien med galleriet/bibliotektet osv. osv.
Denne løsning vil kunne tilgodese langt de fleste, give en væsentlig bedere oplevelse især for nye brugere og hjælpe med til at holde vores T3´ere på vejene i lang tid fremover. En bonus ved denne løsning, er yderligere at den fjerner iritationen ved "bumps" på kilometer lange tråde, hvis køb/salg informationer ligger nemt tilgængeligt og overskueligt, er der slet ikke noget behov for "bumps".