Forfatter Emne: Professionelle T3 erhvervsdrivende?  (Læst 8130 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Djursland

• Gæst
Professionelle T3 erhvervsdrivende?
« Svar #15 Dato: 23. Marts 2009 kl: 09:59:23 »
hej hej med jer

kunne man ikke oprette et sted hvor der stor stumper sælges sammen med de andre i forum index

og jeg ser det heller ikke som noget problem da vi som mølle siger er vi ikke overerendt med sælger

og morten nu siger du at de skal BETALE for at ligge annocer ind her

men hvem skal ha pengene, skal der oprettes en bank konto til det, hvad skal pengene så bruges til og hvad skal det koste at ligge annocer ind

hvornår er man erhvers driven eller hvor går grænsen

personligt synes jeg det er en dum ide og en begræsning af T3 nettet i det vider udvikling

hvad gør det at der er nogle der vil gi os mulighed for at finde stumper nemt uden man skal søge på ebye osv

jeg kan ikke se hvorfor alt her i verden skal koste penge lad T3nettet være frit tilgænglig for alle og når det så bliver et for stort problemer med at der KUN er annocer istedet for hygelig indlæg så lad os kikke på det igen

det var så min mening

Mvh Djurs  :lol:  :lol:

Offline Hawaiibussen

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
« Svar #16 Dato: 23. Marts 2009 kl: 10:22:28 »
Citat fra: "Djursland"

og morten nu siger du at de skal BETALE for at ligge annocer ind her

men hvem skal ha pengene, skal der oprettes en bank konto til det, hvad skal pengene så bruges til og hvad skal det koste at ligge annocer ind

det var så min mening

Mvh Djurs  :lol:  :lol:

Jeg ligger op til diskussion (og det er der kommet - det er dejligt.) og jeg har IKKE nævnt at der SKAL BETALES. (læs det hvide og spring det sorte over).
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Djursland

• Gæst
« Svar #17 Dato: 23. Marts 2009 kl: 11:42:37 »
Citat fra: "Hawaiibussen"
Oplæg til diskussion:

burde man ikke som Professionel T3 erhvervsdrivende betale for at sælge dimser her på siden

Hva siger admin?

ja det er det jeg fik ud af det jeg læste du skrev

og ja det er et oplæg til diskussion

og det er jo godt at få det snakket igemmem blandt folk der bruger denne side

Mvh Djurs   :lol:  :lol:

Offline casper

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 23. Marts 2009 kl: 12:03:27 »
ARGHGHG:
havde lige skrevet et laaaangt indlæg af generel karakter om emnet, men så følte IE lige for at slettet det. Bliver helt træt ved tanken om at skulle skrive det igen.
Mvh. Casper

Offline casper

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: 23. Marts 2009 kl: 12:22:18 »
Fortsat fra tidligere.......

Så dette bliver den korte udgave uden for mange vinkler og eksempler.

Jeg har selv solgt et par stumper på T3N, og bestemt og været hjulpet af at kunne købe stumper. Så jeg synes det er en god måde vi kan hjælpe hinanden med nye og eller gode brugte stumper.
Af samme grund vil jeg heller ikke undvære muligheden for at kunne købe et par stumper her.

Det har været nævnt adskillige gange at man bare kan benytte Ebay/DBA/GoG eller lignende hvis man er utilfreds med måden ting bliver handlet på T3N, og det argument synes jeg skyder ved siden af målet. Klart hvis man vil sælge en masse ting på T3N og er utilfreds med "mulighederne", så er det et argument der holder. Men jeg tænker lige så meget på dem der ikke er en del at et aktuelt køb/salg. Eksempelvis synes jeg at det er _meget_ iriterende og forstyrende at "rigtige indlæg" om man vil, forsvinder fra forsiden, fordi der er en der laver et "bump" samtidigt i 10 af sine parallele salgstråde.

En andet eksempel kunne være en starter. Hvis min dieselstarter strejke så ved jeg lige hvor ringer hen og får en nye til under halvdelen af "markedspris". Hvis man er ny på sitet her og bruger 20+ timer på at trævle gamle tråde igennem så kan man finde et par indlæg der giver samme information.
Hvis denne information istedet lå et separart sted, så ville vi kunne hjælpe os selv og nye T3N brugere med et "katalog" over hvor man kan få hjælp hvis en af delene i bilen får en defekt.

Det eneste der derfor giver mening(synes jeg), er derfor at flytte køb/salg ud af forum og over i en T3N køb/salg sektion, på linien med galleriet/bibliotektet osv. osv.
Denne løsning vil kunne tilgodese langt de fleste, give en væsentlig bedere oplevelse især for nye brugere og hjælpe med til at holde vores T3´ere på vejene i lang tid fremover. En bonus ved denne løsning, er yderligere at den fjerner iritationen ved "bumps" på kilometer lange tråde, hvis køb/salg informationer ligger nemt tilgængeligt og overskueligt, er der slet ikke noget behov for "bumps".
Mvh. Casper

PARKHAVE

• Gæst
« Svar #20 Dato: 23. Marts 2009 kl: 19:03:21 »
Hmmm, jo jo, javist , nå synes i det?

Så vil jeg også blande mig.

Af bitter erfaring fra diverse andre fora, kan jeg fortælle at det lynhurtigt går ned af bakke, hvis det ikke er tilladt at handle i forum - naturligvis i de rigtige sektioner under køb/salg.

Og det er så evig ligegyldigt om det er pro eller ej.
Med så smalt et segment som T3 unægteligt er tror jeg kun det er til gavn for alle parter at der er handel.

MEN, der er jo altid et men :lol: , grænsen er flydende og indimellem hårfin og det vil sikkert på et tidspunkt komme til en konfrontation mellem parter hvis forum skulle blive "oversvømmet" med kommercielle tiltag.

Diskussionen er god at have og det er et godt og modigt initiativ at tage den.

Jeg kan jo så også se at den er afledt af Patricks annoncer, så de skal da også have en kommentar med: Jeg synes det er rigtig fine ting du har og ville ikke betænke mig på at købe noget af det, hvis det var noget jeg stod og manglede eller ikke kunne leve foruden.
Jeg mener du skal fortsætte i samme retning :lol:  Og som du jo selv pointerer - hvis det var noget man skulle leve af eller tjene mange penge på, så var der sku' nok andre mærker det ville være mere rentabelt at slå sig på :lol:  :lol:  :lol:

I sin tid da kineser køretøjerne stormede ind over grænsen skrev jeg flittigt på diverse fora og gjorde tydeligt opmærksom på i min avatar og signatur hvem jeg var og hvad jeg levede af. Ydermere fik jeg - faktisk pga. samme diskussion - indført at vi forhandlere havde vores egen sektion under køb/salg der hed: tilbud fra forhandlere.
Der kunne jeg boltre mig i konkurrence med mine kollegaer uden at intervenere med de private udbydere af dele og maskiner.
Men der snakker vi altså om et boomende marked, 10+ forhandlere og 300 medlemmer på 1½ år.