Forfatter Emne: Lejes : hytte eller sommerhus i Sverige.  (Læst 5563 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline TONY

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Lejes : hytte eller sommerhus i Sverige.
« Dato: 06. April 2009 kl: 19:16:46 »
Er der nogen herinde som har en hytte eller et bette sommerhus i Sverige....  :?:
... og som vil leje det ud en weekend eller en uge eller......

Konen vil skisme en tur til sverige og det skulle vist helst være omkring vimmerby..... det skulle være vildt godt for ungerne, og jeg lytter jo bare til ønskerne og ligner et spørgsmålstegn... for jeg har s.. aldrig været i andre nordiske lande end Danmark, så måske det var på tide.....  :wink:

Håber nogen herinde kan hjælpe.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline wilson

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: 06. April 2009 kl: 22:06:46 »
Jeg er kommet i dette område næsten hvert år siden '89

Rimelig afstand fra Vimmerby, masser af andre turistmål og midt i glasriget.

http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=da&geocode=&q=Skedsbygd,+Sverige&sll=56.379938,9.619108&sspn=0.015588,0.04549&ie=UTF8&ll=56.929615,15.841255&spn=0.491579,1.455688&z=10

Jeg kan måske arrangere en kontakt til en der lejer huse ud i området, hvis det har interesse!
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 06. April 2009 kl: 22:17:39 »
Vi var for to år siden her:

http://www.hycklinge.nu/

Det er en superhyggelig hytte ½ km ned ad en grusvej. Det er - hvis jeg husker ret - 20 min. til Vimmerby. Ejeren er supersød - han kommer og viser tilrette, og så ser man i øvrigt ikke mere til ham - han bor ½ km væk. Der er frit fiskeri i en nærliggende sø, og man kan låne en båd. Hytten er stor og rummelig og fint indrettet. Vi havde i hvert fald en kanonferie der - 4 unger og 2 voksne.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline TONY

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
« Svar #3 Dato: 06. April 2009 kl: 22:33:04 »
Takker for input....  :D

@ Jarl. rygeforbuddet på det sted du anbefaler..... det er kun indendørs, ik´ ....  :wink:

Vi studerer videre på livet løs, det ser ud til at der er rigtig mange flotte steder i vores naboland.
Og det ser ud til at være rimelige priser, udenfor højsæsonen.
Kom endelig med flere forslag...  :D

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline jensjakob

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 06. April 2009 kl: 22:55:23 »
Citat fra: "Baja1500
Gider ik rejse alene må jeg indrømme....  har et gavekort på 3 k til at ligge som er 5 år gammelt....   :cry:
..[/quote

Gavekort - dem sælger man da?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  

Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

T3Anders

• Gæst
« Svar #5 Dato: 07. April 2009 kl: 08:50:46 »
Jeg var også forbi området for et par somre siden og havde et par overnatninger et par mil udenfor Vimmerby. Hytten fandt vi via den veludstyrede turistinformation i Vimmerby med kontakt til masser af hytteudlejere. Man betaler enten på nettet eller når man henter/afleverer nøgler på turistkontoret. De har et hyttekatalog, som kan bestilles kan jeg se:

http://www.turism.vimmerby.se/

Vi lykkedes også med at se både elg og tjur og en bunke sjældne planter, plukke blåbær, padle i kano, køre MTB (medbragt på ladet!), fange fisk..........Sverige er helt perfekt når man er til natur!

Offline Rollenlager

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
« Svar #6 Dato: 07. April 2009 kl: 13:06:50 »
Baja....

Gem nu ikke dine 20 tønder land så længe som jeg gjorde..... forstået på den måde at konen og jeg fik et gavekort til en musik-forretning i Rødovre centret (Musikhuset Ejvind Christensen) og da vi kørte på ferie lige efter bryllupet endte det med at kortet faldt ned mellem et indbygget overskab og ydervæggen i campingvognen....  her i 2003 ni år efter den søde tur huggede jeg campingvognen op og der dukkede det "rare" gavekort op på 1500 Kr.
Desværre var der bare ingen forståelse for situationen ... de ville ikke give mig en enkelt streng til min guitar du... det var "alt" for gammelt....

Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline KHSalvesen

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 07. April 2009 kl: 18:30:41 »
Citat fra: "Rollenlager"
Baja....

Gem nu ikke dine 20 tønder land så længe som jeg gjorde..... forstået på den måde at konen og jeg fik et gavekort til en musik-forretning i Rødovre centret (Musikhuset Ejvind Christensen) og da vi kørte på ferie lige efter bryllupet endte det med at kortet faldt ned mellem et indbygget overskab og ydervæggen i campingvognen....  her i 2003 ni år efter den søde tur huggede jeg campingvognen op og der dukkede det "rare" gavekort op på 1500 Kr.
Desværre var der bare ingen forståelse for situationen ... de ville ikke give mig en enkelt streng til min guitar du... det var "alt" for gammelt....

Leif

Har du prøvet at spørge forbrugerstyrelsen. Mener de siger der ikke er forældelse. Pengene har de jo fået og endda fået en masse renteværdi.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline Rollenlager

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
« Svar #8 Dato: 07. April 2009 kl: 19:57:49 »
Nej det har jeg ikke Kurt, men jeg kan da huske at en afgørende grund til at de ikke ville indfri det gavekort var at forretningen havde skiftet ejer og at den ny ejer ikke var juridisk ansvarlig.... men jeg mener da også at de 1500 Kr. må være et eller andet sted i den ny butiks inventar på en måde.... ikk` og måske er de ikke tvunget .. men der er jo også det lille ord der heder moral, det var der da engang i hvert fald.
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline Alp

• Hero Member
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
« Svar #9 Dato: 07. April 2009 kl: 20:48:44 »
Gavekort har en 'lovpligtig' gyldighed på 5 år
Hvis firmaet køre videre med ny ejere på samme CVR nummer gælder de 5 år stadig.
Er der tale om et CVR skifte / privat firma ejerskift er gavekortet tabt, med minder sælger og køber har ladet garenti og andre forpligtelser indgå i handlen... eg. hvis sælger ønsker at sikre sin pensionist tilværelse mod sure gamle kunder.

Det er stadig en fordel med personlige relationer, noget man skal huske i disse 'elektroniske-tider'
Sagt efter en del 'fornøjelser' med en harddisk dvd maskine.
;-)

adman

• Gæst
« Svar #10 Dato: 08. April 2009 kl: 16:11:45 »
Tony, sender lige en PM om det FEDE sted, men må ikke lægge det offentligt tilgængeligt, da det er privat. Men fantastisk sted, og skulle andre i klubben være interesserede, så bare smid mig en mail.