0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.
Husk på sådan et spær skal have den rigtige olie, ellers knurre det.
For 2 år siden byggede jeg en gearkasse op med spær fra en syncro, og det virker perfekt. Hilsen Fynboen
Citat fra: "WBX Manden"Husk på sådan et spær skal have den rigtige olie, ellers knurre det.ok, hermed endnu en kender med en påstand som er modsat VWs egen reservedelsmand.. hmmHvilken olie er det så?? :roll:
Hvem har ret?? :roll:
Jeg har jo kun kørt med det een dag..Jeg kører uden servo, og det er netop den følelse af at den bliver mere træg i styringen jeg er træt af. Synes ihvertfald at man kan mærke dette spær i skarpe sving i 1. og 2 gear, mens kurvene i tredje fjerde og femte ikke forårsager nogen underlig fornemmelse..Gearkassen har jo heller ikke været i brug i to år, og jeg tænker, at det ville afhjælpe den underlige stive styrefornemmelse hvis den fik noget nyt olie på -selvom VW påstår at man aldrig behøver at skifte gearolien! (.. :shock: )Og måske er det blevet skiftet engang, og vedkommende har kommet til at hælde "det rigtige VW gearolie" i kassen.. og nu opfører den sig underligt?Hmm, det er forsøget værd at skifte til den rette olie, når du påstår at du ikke kan mærke spærrets indgreb som en træg fornemmelse. Min oplevelse er at bagtøjet er stift og den drejer rundt som en kampvogn.. :? -ok, det er måske lidt overdrevet sagt.. Men lækkert og komfortabelt føles det altså ikke.
Citat fra: "pawel" Hvem har ret?? :roll:Det har jeg ! VW ved ikke en skid, de kan kun slå op i Etka Sjovt nok er det en Ford olie, den samme som bruges på en Transit med spær.
Det kan da ikke være rigtigt at man skal hælde transvestit olie i sin VWgearkasse.. De må da have noget som dur, når de nu har produceret sådanne gearkasser!