Forfatter Emne: Drypper den idag?  (Læst 6099 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Drypper den idag?
« Svar #15 Dato: 14. Maj 2009 kl: 16:34:48 »
@Eva: Det du skrev der, var det, at du har kørt 320 tkm med en JX, hvor der i løbet af de 320 tkm alene blev skiftet tandrem og dyserør? Hvis ja, så kunne du måske indvie os lidt i din vedligeholdelsesstrategi?



@Jørn: Det rimede :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Eva

  • Gæst
Drypper den idag?
« Svar #16 Dato: 14. Maj 2009 kl: 19:52:06 »
Citat fra: "Jarl"
@Eva: Det du skrev der, var det, at du har kørt 320 tkm med en JX, hvor der i løbet af de 320 tkm alene blev skiftet tandrem og dyserør? Hvis ja, så kunne du måske indvie os lidt i din vedligeholdelsesstrategi?



@Jørn: Det rimede :wink:


Ja, det er rigtigt..og vedligeholdelsen, ganske enkelt:

Olie- + filterskift for hver 6-8000 km.

Og så, at den aldrig blev kørt hårdt med kold motor.


Motoren endte sine dage hos mig, fordi min mand er en skovl, der ikke tænkte på, at sådan et anlæg skulle udluftes efter udskiftning af en utæt køler .
Så han kørte frisk og frejdig i bilen......så gik toppakningen selvfølgelig fordi anlægget manglede vand og motoren blev for varm.   :oops:  :oops:

Toppakningen blev skiftet, men instrumentet blev ved med at vise at motoren blev for varm....så rykker torsken motoren ud, forærer den væk og sætter en anden gammel motor i bilen.

Guess what?????   Der viste instrumentet sgu også, at motoren blev for varm.....så først fandt han ud af, at det skyldtes den simple ting, at der kom vand op i stikket på ekspansionsbeholderen så det kortsluttede og viste forkert  :?  :twisted:

Ham der fik min gamle motor lagde den i en anden T3, hvor den nåede at tilbagelægge en del flere kilometer end de 320000 den indtil da havde kørt.


Bilen kørte jeg så fortsat i nogen år efter.
den blev afmeldt for et par år siden og havde da tilbagelagt godt ½ mill km......og der havde på det tidspunkt aldrig været et svejseværk i nærheden af den, det var ikke nødvendigt, ligesom den stadig kørte med de fabriksmonterede støddømpere og fjedre...godt kram   :wink:

Nå...det blev en længere smøre...men sådan er det jo når det er den bil man har været allermest glad for.....
Jeg har den stående ude i carporten endnu, den står vist bare og forfalder    :cry:  :cry:   ...men har ikke "tid" til at få den på banen igen  lige nu :(  :(

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Drypper den idag?
« Svar #17 Dato: 14. Maj 2009 kl: 20:38:47 »
Så du har kørt 320 tkm på samme dyser, oliefrem og - returløbsrør, topstykke, toppakning, turbo, manifoldpakninger, turbo, vandpumpe, stempelringe og plejllejer?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Eva

  • Gæst
Drypper den idag?
« Svar #18 Dato: 14. Maj 2009 kl: 21:39:53 »
Citat fra: "Jarl"
Så du har kørt 320 tkm på samme dyser, oliefrem og - returløbsrør, topstykke, toppakning, turbo, manifoldpakninger, turbo, vandpumpe, stempelringe og plejllejer?


Ja selvfølgelig, med den motor gjorde jeg i hvert fald.

dem jeg har haft senere, har været nogen brugte nogen hvor jeg ikke vidste hvordan de var blevet kørt/behandlet eller hvor meget de havde kørt

Jeg har i øvrigt kørt i en Golf med en motor magen til, den havde kørt 440000 km da den blev solgt, og hende der købte den kørte imens hun havde den, yderligere næsten 70000 km....også uden den havde været åbnet

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Drypper den idag?
« Svar #19 Dato: 14. Maj 2009 kl: 21:46:36 »
OK. Det taler vist for sig selv.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Drypper den idag?
« Svar #20 Dato: 14. Maj 2009 kl: 22:38:39 »
Citat fra: "dokajønne"
Jeg kan vist lige skimte slangerne til oliekøleren over oliefilteret. Har du en fornemmelse af om det er vigtigt med den ekstra oliekøling, eller bare en dårlig vane fra en frafalden turbomisbruger?

I øvrigt, velkommen i AT (Annonyme Turbobrugere) :wink:

Ud med sproget;)
Jeg kunne forestille mig at temperaturen ikke går meget over 95grader uden?
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Drypper den idag?
« Svar #21 Dato: 14. Maj 2009 kl: 22:45:50 »
Citat fra: "dokajønne"


Ud med sproget;)


Ærligt, så aner jeg det ikke, men jeg deler din formodning 100%. En CS/KY har ikke behov for oliekøl, så hvorfor skulle en 1Y have det. Min sidder bare på af gammel vane - netop som en rutineret prostitueret, der måneder efter tilbagetrækning fra arbejdsmarkedet stadig bøvler med hård hud. Ligeledes i øvrigt den ulyksalige elektriske Umwaltzpumpe.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Drypper den idag?
« Svar #22 Dato: 14. Maj 2009 kl: 22:51:59 »
Befriende når folk formulerer sig i metaforer man kan forholde sig til :D  :D  :D
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it