@Eva: Det du skrev der, var det, at du har kørt 320 tkm med en JX, hvor der i løbet af de 320 tkm alene blev skiftet tandrem og dyserør? Hvis ja, så kunne du måske indvie os lidt i din vedligeholdelsesstrategi?
@Jørn: Det rimede :wink:
Ja, det er rigtigt..og vedligeholdelsen, ganske enkelt:
Olie- + filterskift for hver 6-8000 km.
Og så, at den aldrig blev kørt hårdt med kold motor.
Motoren endte sine dage hos mig, fordi min mand er en skovl, der ikke tænkte på, at sådan et anlæg skulle udluftes efter udskiftning af en utæt køler .
Så han kørte frisk og frejdig i bilen......så gik toppakningen selvfølgelig fordi anlægget manglede vand og motoren blev for varm. :oops: :oops:
Toppakningen blev skiftet, men instrumentet blev ved med at vise at motoren blev for varm....så rykker torsken motoren ud, forærer den væk og sætter en anden gammel motor i bilen.
Guess what?

? Der viste instrumentet sgu også, at motoren blev for varm.....så først fandt han ud af, at det skyldtes den simple ting, at der kom vand op i stikket på ekspansionsbeholderen så det kortsluttede og viste forkert :? :twisted:
Ham der fik min gamle motor lagde den i en anden T3, hvor den nåede at tilbagelægge en del flere kilometer end de 320000 den indtil da havde kørt.
Bilen kørte jeg så fortsat i nogen år efter.
den blev afmeldt for et par år siden og havde da tilbagelagt godt ½ mill km......og der havde på det tidspunkt aldrig været et svejseværk i nærheden af den, det var ikke nødvendigt, ligesom den stadig kørte med de fabriksmonterede støddømpere og fjedre...godt kram :wink:
Nå...det blev en længere smøre...men sådan er det jo når det er den bil man har været allermest glad for.....
Jeg har den stående ude i carporten endnu, den står vist bare og forfalder :cry: :cry: ...men har ikke "tid" til at få den på banen igen lige nu
