Forfatter Emne: Vægtafgift t3 bus?  (Læst 7548 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Vægtafgift t3 bus?
« Svar #15 Dato: 10. Juni 2009 kl: 17:51:56 »
Citat fra: "Poul k"
Jeg er lige blevet ejer af en dejlig vw bus årgang 1982, den står til og veje 1525kg jeg har lige haft den på en vægt som sagde 1630kg :cry:  Jeg har så lige været nede ved synsmanden. Han mente ikke der var noget og komme efter når forskellen var så stor  :cry:

Øv øv jeg havde ellers lige håbet man kunne spare 2500kr.  :D

Udgangspunktet er underordnet. Min synsmand nægtede dog at trække noget fra og vejeren ville kun veje en bil med tom tank. Jeg har lært at reglerne åbenbart er så indviklede at der er kæmpe forskel på tolkningen. Mit råd må være at finde den rette synsmand og den rette vejer. Alternativt kan man selvfølgelig selv sætte sig grundigt ind i reglerne, men hvem er det efterfølgende at man skal belære?.....synsfatter?
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

PARKHAVE

  • Gæst
Vægtafgift t3 bus?
« Svar #16 Dato: 10. Juni 2009 kl: 18:05:13 »
Citat fra: "dokajønne"
Alternativt kan man selvfølgelig selv sætte sig grundigt ind i reglerne, men hvem er det efterfølgende at man skal belære?.....synsfatter?


JA, bl.a, + alle andre der har en tendens til selvfortolkning af reglerne. Man kan som du siger, enten sætte sig 110% ind i reglerne eller folade sig på sit held og en synsmand med en fornuftig tilgang til tingene.
Det værste jeg ved er bedrevidende syns eller skattefolk, der som hovedargumentation har svaret: "Jamen sådan er det bare - det kan man ikke gøre noget ved!"