Forfatter Emne: slim i cylinderhatten  (Læst 8232 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
slim i cylinderhatten
« Svar #15 Dato: 06. August 2009 kl: 22:49:25 »
Don`t ride a dead horse ...

Du siger det jo selv, den slugte flere liter olie på 100 km ... skyd den ned !

Skift lortet ud, den er slidt.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
slim i cylinderhatten
« Svar #16 Dato: 07. August 2009 kl: 14:22:59 »
Ja, det er nok der jeg er nu.
Er det til at finde ud af, sådan et motorskift?
Motor, helst 1,6 td søges!
NU!
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
slim i cylinderhatten
« Svar #17 Dato: 07. August 2009 kl: 15:18:18 »
Hej,

TJek lige AAZ/1Y mulighederne hos Hasse/Mølle - Hasse skrev for nylig om 3 gode motorer.
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-6160-highlight-aaz.html

Goe hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
slim i cylinderhatten
« Svar #18 Dato: 07. August 2009 kl: 16:06:41 »
At lægge en "ny" gammel brugt jx motor i bilen er som at p***e i bukserne, på en vinterdag. Skal det holde på sigt, så skal der nye stumper til.

Hvor meget kan du lave selv ?

Jeg har en nyrenoveret 1,6 TD jx motor stående på lageret, det er en shortblock der er:
affedtet
honet
malet
alle gevind trukket op med gevind tappe
stempler udmålt
krumtap udmålt i 2 dimentioner på alle søler
plejlstænger udmålt
nye stempelringe
nye hovedlejer
nye plejlstangslejer
nye pakdåser
samlet med 12.9 højstyrkebolte på hovedlejeoverfaldene
samlet med nyt krumtaphjul til tandremmen, fixeret med en 12.9 bolt

Den kan leveret i københavns området hvis det ønskes.
Mvh. Casper

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
slim i cylinderhatten
« Svar #19 Dato: 09. August 2009 kl: 12:19:21 »
Citat fra: "casper"
"ny" gammel brugt jx motor i bilen er som at p***e i bukserne

somme tider er det måske billigere at pisse i bukserne...
og det ku vel være en fin brugt motor der ville køre lææææænge...?
men hvad koster din renoverede motor?
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

PARKHAVE

  • Gæst
slim i cylinderhatten
« Svar #20 Dato: 09. August 2009 kl: 13:22:53 »
@rcb, der er både for og imod det med at lægge "en anden" brugt motor i.
Jeg har prøvet begge dele og har indtil nu skiftet ca. 4 stk til en anden brugt. Alle gange med held. Dvs. der har ikke været nævneværdige problemer i form af defekte toppakninger, revnede topstykker eller totalt opslidte motorer. Men der er også indtil flere herinde der har prøvet det modsatte og har skullet ofre ligeså meget på den isatte motor som de skulle på den gamle.
Alt afhænger af penge, muligheder og ikke mindst hvor hårdt og meget man skal bruge sin T3.

Hvis man pinedød vil beholde sådan en gammel slæver og vil have flest mulige problemfri kilometer er der ingen vej udenom en renoveret blok med ny top på.

Er det en der kun kører som nr.2 bil og man kan skaffe brugte motorer til et par tusind eller tre, samt har lyst og mulighed for at skifte, kan man holde den kørende i mange år med div. brugte motorer.
Det er altid bedst hvis man kender historien på den motor man lægger i, eller alternativt har mulighed for at teste den grundigt inden den bliver afmonteret.

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
slim i cylinderhatten
« Svar #21 Dato: 09. August 2009 kl: 15:55:22 »
eller kom over alle problemerne med Slimhatten og smid en Boxer maskine i :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
slim i cylinderhatten
« Svar #22 Dato: 10. August 2009 kl: 13:59:54 »
Hej rcb,

Den renoverede shortblock koster 3500,-
Mvh. Casper

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
slim i cylinderhatten
« Svar #23 Dato: 11. August 2009 kl: 11:34:02 »
Er der nogen der vil gi en holdning her?
Lyder sådan en shortblock som en rimelig god idé at smide i caravellen?

@casper:Er det den der er billed af her på dit indlæg?
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
slim i cylinderhatten
« Svar #24 Dato: 11. August 2009 kl: 15:11:21 »
Nej, jeg har ikke noget billed af den, det står oppe på lageret, så jeg kan desværre ikke lige tage et billed af den med det samme.
Mvh. Casper

Mads-kaa

  • Gæst
slim i cylinderhatten
« Svar #25 Dato: 11. August 2009 kl: 16:35:59 »
Jeg kan kun sige at det arbejde jeg har set Casper udføre er i orden, og han er ikke en krejler. Hvis han vil sælge dig en motor kan du være næsten 100% sikker på at den er i orden. Hvis du har prøvet at skifte motor før vil du vide hvorfor det ikke er fedt at lægge en brugt/slidt motor i.

/Mads

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
slim i cylinderhatten
« Svar #26 Dato: 12. August 2009 kl: 11:37:41 »
tak for de infos. det lyder jo godt alt sammen.
Jeg har ikke prøvet at skifte motor, men vil meget gerne gøre det.
Eventuelt i trygge hænder hvis een med erfaring kan lokkes til at stå ved min side...
mod hvadsomhelst! endda betaling!
rasmus
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
slim i cylinderhatten
« Svar #27 Dato: 13. August 2009 kl: 21:25:38 »
motorskift:
jeg prøver at finde værksted/mekaniker i kbh.
er der nogen her der har et godt bud?
rasmus
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
slim i cylinderhatten
« Svar #28 Dato: 13. August 2009 kl: 21:36:32 »
Du kan prøve at besøge Bjarne hos Autotal, 36174731.

Tag en snak med ham om opgaven - og mit råd er helt klart at aftale en maksimum-pris på forhånd, uanset hvem du går til.

Det kan hurtigt blive mange timer at få lavet et motorskift på et værksted........... Og det kan løbe op.................

Alternativt kunne du prøve at høre Casper om han har tid til at give en hånd for rette pris hvis du køber motoren af ham, men, han er nybagt far, så jeg ved at hans døgn er presset.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline rcb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
slim i cylinderhatten
« Svar #29 Dato: 14. August 2009 kl: 14:16:28 »
Citat fra: "jensjakob"

Alternativt kunne du prøve at høre Casper om han har tid til at give en hånd for rette pris hvis du køber motoren af ham.


Sikke en god idé!
og nybagte børn skal da bare med ud til dieselolien. Det kan kun gå for langsomt.
1986 caravelle 1,6 TD
(ændret 2010: Restaureret 1,9 TD, Casper-made, minus turbo)
blå, 2 nuancer, og lidt patina