0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Hej!!!Jeg er en glad ny ejer af en caravelle fra 86, 1,6TD, dejlig ny motor. Den var ude og køre sin første roadtrip, uden problemer hele vejen til struer og tilbage. Den holder så nogle timer om aftenen, motoren er kold, jeg drejer nøglen.......den starter ikke...Så står man dér med røvskægget i postkassen!!Tillykke med bilen og velkommen herinde, det er jo det rigtige sted for sådan en bil.Efter et par timers læsning og kander kaffe, prøvede jeg at undersøge om det kunne være noget med brændstofstilførslen. Der er næsten ikke luft i slangen (det løber ikke tilbage) og jeg har hældt ekstra diesel i dieselfilteret. jeg undersøgte også andre muligheder som startmoteren kører fint. Ikke rode for meget før du har fundet ud af hvad det er, du risikerer jo at lave en ny fejl. Jeg har hørt om at skifte filter, men at hælde diesel i det står ikke i min bog.Loftlampen bliver svag når jeg drejer tændingen. Dvs gløderørene må have fin forbindelse til gløderelæet eller? Lyder fornuftigt.Så opdagede jeg at bladsikringen var sprunget. Det måtte være fejlen! Efter montering af ny sikring, så brølede den igang, YES!! :mrgreen: ...men det var en kort fornøjelse, for efter 5 sekunder stoppede den. Bladsikringen var sprunget igen! Nu er det sådan at bladsikringen sidder der til forvarmen, så det passer ikke så godt med det forrige.Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg finder ud af hvad årsagen til den springer er?!?! Sikkert en del mekanikere. :lol: Med venlig hilsen Surfnut
Kurt, Nej, det er så vidt jeg ved, det kabel som går op til førerhuset og er forbundet til et skubbe/hive-håndtag på instrumentbrættet. Den har jeg iøvrigt slet ikke brugt, ups!! :shock: Min har været trukket ud, i den tid jeg har ejet bilen. !Ja, nu blander jeg nok det hele rundt, så her kommer det i nogenlunde orden:1.Gløde relæet er skiftet(den lille sorte dims i den store sorte box). Bladsikringen er også er skiftet. Dén sprænger ikke mere. Nu spørger jeg dumt, men er gløde relæ = forvarmer?Forvarmen er ligenøjagtigt et gløderør som sidder i topstykket, de holder ikke evigt.2.Brændstofliteret er skiftet ud med ny, så luftbobler i slangen er blevet minimeret. Det er helt normalt med en luftbobbel i den gennemsigtige slange.Aran:Det er i hvert fald en helt forkert lyd, som den ikke har sagt før. Tandremmen sidder, som den skal Hvordan ved du det, den sidder bag dækslet, den kan risikere at hoppe en enkelt tand over og så er fanden løs. Det er det som Aran vil have tjekket. Søg på pumpetiming, tandrem, OT Og læs alt :twisted: og så vidt jeg ka se er de to andre remme ved siden af også intakte. Jeg har skam brugt søge funktionen, der er godt nok masser af gode råd og inspiration. Men har jeg ingen anelse om hvad det nu kunne være. Hvad skal jeg søge på? Dieselpumpe, generator? Ja, jeg ved godt jeg lyder som en kæmpe klovn, der er tabt bag en trillebør. :roll: :roll: :roll: Så please, bær over mig!!! Nu vil jeg sige godnat og korporeligt knalde brædder.P.S. har fundet denne håndbog (på cd) til sølle 4 pund, er det noget i kan anbefale, eller skal man have sig en god tyk bog at bladre i? http://www.volkswest.co.uk/workshopmanual.html