Forfatter Emne: gearkasse problemer  (Læst 6612 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
gearkasse problemer
« Svar #15 Dato: 24. Juni 2009 kl: 23:18:02 »
Citat fra: "pawel"
 Man skal holde de t3ere langt væk fra værkstedsfaciliteter, så glemmer de at de har skavanker og fortsætter uden at brokke sig.. :lol:


[size=24]H Ø R T[/size]
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
gearkasse problemer
« Svar #16 Dato: 24. Juni 2009 kl: 23:30:41 »
Ikke mindst skal man lade være med at fortælle dem om træf i nær fremtid, så bliver de nemligt præmenstruelle og vil ikke lade sin ejer kigge på andre modeller...

Men okay, det gælder jo så heller ikke kun for bilen ;)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
gearkasse problemer
« Svar #17 Dato: 12. Marts 2010 kl: 16:37:30 »
Hvis pilotlejet mangler/er defekt, så pisker højgearakslen rundt i et excentrisk mønster. Det kvadrer shimmerringen og på lidt længere sigt selve koblinen og enden af højgearakslen. Du må have sagerne skilt ad og få syn for sagen.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mølle

  • Gæst
gearkasse problemer
« Svar #18 Dato: 12. Marts 2010 kl: 18:38:26 »
Citat fra: "Murerbaljen"
Hvor stor er shimmerringen? jeg har en gummiring/pakning på størrelse med en gammeldags 5 krone med en "fjeder" inden i... er det en shimmerring?
Undskyld mange gange for de måske lidt dumme spørgsmål, men jeg er meget ny og har for første gang i mit liv åbnet en gearkasse.


Det lyder rigtigt. Den er ca. 1,5 cm høj, dvs højere end en normal simmerring.

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.008
    • Vis profil
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
gearkasse problemer
« Svar #20 Dato: 13. Marts 2010 kl: 14:54:37 »
Ja i shimmerringe er det en en metalfjeder, der strammer læben ind mod akslen, så den tætner.

Spær sidder i gearkassen - den bagerste del af den, som huser differentialet
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

pawel

  • Gæst
gearkasse problemer
« Svar #21 Dato: 13. Marts 2010 kl: 15:05:32 »
Citat fra: "Murerbaljen"
Min vogn er en gammel model fra forsvaret og der står at den skulle have spær på men... den gearkasse der sidder på er ikke med spær - er det så bagtøjet der er spær på?.


Aflæs gearkassekoden og derfra kan vi finde ud af om den er med spær.



(ellers kan du løfte bagenden op, dreje dine baghjul frit i luften og se om de løber samme vej eller ej. Løber de samme vej, så er der spær i din gearkasse. Løber de modsat hinanden, så er den uden spær.) :wink:

Koden på gearkassen finder du der: