Forfatter Emne: Indbrudsforsøg...  (Læst 3681 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads-kaa

• Gæst
Indbrudsforsøg...
« Dato: 22. Juli 2009 kl: 19:59:46 »
Jeg har igennem et stykke tid ikke været i stand til at låse bilen i føresiden, temmelig irreterende...
Da jeg nu fik tid til at kigge på det fandt jeg ud at at der har været indbrudsforsøg i bilen, men de har fået knækket den pal som skulle åbne døren, så deres forsøg har været forgæves.
Tilgengæld har de jo fået smadret dørhåndtag og dør, sådan nogle r..h.....

Jeg har taget et par billeder, men hvis I mener det er dumt at lægge dem på siden må I tænke jer til hvordan det ser ud???

/Mads

Offline jensjakob

• Hero Member
    • Vis profil
Indbrudsforsøg...
« Svar #1 Dato: 22. Juli 2009 kl: 22:44:52 »
ØV øv øv.

Jeg har monteret tyverialarm i min bil, af typen der dels reagerer på kabinelys, dels har en ryste-sensor monteret.

Det er ret effektivt - tordenvejr kan sætte den igang når den er justeret på mest følsom.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  

Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

• Hero Member
    • Vis profil
Indbrudsforsøg...
« Svar #2 Dato: 23. Juli 2009 kl: 00:41:39 »
Her er den billigste GPS/GSM alarm jeg har set til dato
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22968

Jeg har tidligere købt ting fra Dealextreme - og det har indtil passet med gratis forsendelse - samt, google lige på dealextreme og "told" -:-)

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22969
Er også en muligheder - der medfølger eksern GPS og GSM antenne
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  

Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Mads-kaa

• Gæst
Indbrudsforsøg...
« Svar #3 Dato: 23. Juli 2009 kl: 08:31:27 »
Det med alarmer og startspærre hindre jo ikke at ens bil bliver ødelagt :wink:

Jeg skal ved lejlighed have monteret en startspærre, og det er muligt at jeg montere en med alarm. Der bliver dog aldrig nogensinde monteret en sirene, jeg er selv indtil flere gange blevet belastet af sirener, og de har dokumenteret ingen effekt.

I øvrigt var bilen klodset op, og uden motor da "indbrudet" skete, så ingen fare for at skulle hente den i Køge...

/Mads

Mølle

• Gæst
Indbrudsforsøg...
« Svar #4 Dato: 23. Juli 2009 kl: 09:46:51 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Det med alarmer og startspærre hindre jo ikke at ens bil bliver ødelagt :wink:

Jeg skal ved lejlighed have monteret en startspærre, og det er muligt at jeg montere en med alarm. Der bliver dog aldrig nogensinde monteret en sirene, jeg er selv indtil flere gange blevet belastet af sirener, og de har dokumenteret ingen effekt.

I øvrigt var bilen klodset op, og uden motor da "indbrudet" skete, så ingen fare for at skulle hente den i Køge...

/Mads

Ja. Det hænder at T3-erne ender deres dage i Køge, men så langt er din nu ikke nået endnu..... meen...vi ses nok.

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
Indbrudsforsøg...
« Svar #5 Dato: 23. Juli 2009 kl: 19:27:16 »
Nej, sirener påkalder sig kun i bedste fald irritation. Jeg havde engang en Granada med krængningsdetektor (Hvis nogen ville "låne" hjulene ) men det blev hurtigt en "sport" blandt ungerne, at gå og skubbe til den, så den kunne stå og vræle. Til gengæld var den visuelle del tilsluttet baklygterne, hvilket tiltrak en del opmærksomhed. Blinkende baklygter kunne nok advisere ordensmagten - men det blev så heldigvis aldrig aktuelt.

Offline Mary

• Hero Member
    • Vis profil
Indbrudsforsøg...
« Svar #6 Dato: 25. Juli 2009 kl: 04:53:18 »
Vi har i Mary installeret en simpel startspaerre. Et hemmeligt sted i bilen sidder en knap, der afbryder for dieselpumpen. Effektivt mod evt. tyveri af hele bilen og til stor morskab for ungerne naar de har trukket knappen og vi ikke kan starte hende ;=)
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk