Synsmænd burde have offentligt betalt morgensex hver dag - det ville lette tilværelsen ganske betydeligt for os med gamle biler.
Nej - seriøst, så er det da en ægte klaphat, du er stødt på. Din bil er jo ikke den første T3 i verden, der har startet sit liv som varebil N1 og senere er blevet til en personbil M1. Tænk blot på de massevis af campingindrettede biler, der har tjent hos JTAS/KTAS, før de fik højt tag på. Jeg har selv ejet en af slagsen. Hvis du snakker med en onkel, så kan han fortælle dig, at der fra VW-werke grundlæggende eksisterer to typer af fuldkabinebiler med ruder: 253 og 255. Jeg vil æde min gamle hat på, at hvis du hører førersædet helt ud af sine skinner og kigger på den popnittede identifikationsplade, så vil det fremgå, at din bil er en 253. 253 dækker over samtlige all-roundere og almindelige busser (inkl. ***-star). Onkel kan samtidig oplyse, at disse biler er karrosserimæssigt identiske og bl.a. har præcis de samme huller, og forstærkninger til sikkerhedsselerne. Da karrosserierne har stået ved siden af hinanden på samlebåndet i Hannover, har ingen overhovedet anet om det ene skulle ende som en bus og det andet som en all-rounder.
Det er fint, at du får tilsendt typegodkendelserne - selvom det er luset, at synshallen ikke lige selv orkede at slå det op (de har nemlig adgang til dem). Alligevel ville jeg selv aldrig igen vise mig i den synshal. Jeg ville orientere mig om, hvor der erfaringsmæssigt er er synshaller med fornuftige mennesker, og så ville jeg syne der. Jeg har selv et par bud, som jeg gerne vil oplyse på pm, hvis du ikke selv har ideer.
Fat mod! Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at dit projekt lykkes - husk på, at næste gang vi mødes på Fyn, så drikker vi en en fadøl og griner højlydt af "ham synsidioten", mens vi kigger på dine nye hvide plader.