Ahrm!!!!!!!!!!!!! - Ej altså, nu bliver jeg for alvor nysgerrig :-)
Men lidt links om tyske papirer, plader osv:
http://www.bmwe30.dk/import/importvejledning.htmSamt, klippet fra
http://bilimport.tkrath.dk/:
"Når du henter bilen SKAL du have følgende papirer med retur til Danmark:
1 - den originale registreringsattest (denne kaldes på tysk for et KFz-brief).
2 - eventuel afmelding af de udenlandske nummerplader.
3 - papirer på eventuelle eksportplader.
4 - købsaftalen.
5 - eventuel kopi af sælgers pas (til at bekræfte købsaftalen).
Ovenstående pkt. 1 er krav fra det danske bilsyn og skal således medbringes ved toldsynet jf. AD 6 herunder!
OBS!!! Såfremt du ikke er i besiddelse af den originale registreringsattest kan bilen ikke indregistreres i Danmark!
Der er i øvrigt ingen restgæld i tyske biler, da det er den der besidder den originale registreringsattest som reelt ejer bilen. Derved overdrages en eventuel skjult gæld ikke når du køber bilen i Tyskland, såfremt sælger besidder den originale registreringsattest.
"
Og nå ja, TÜV godkendelser af ændringer som f.eks TDI motor lagt i ;-) :
Når du kører afsted med bilen, er det vigtigt at du har flg. papirer med for at du kan få bilen indregisteret herhjemme :
1) Reg. attest (kfz-brief)
2) Evt. TÜV godkendelser på konstruktive ændringer
3)"Abmeldung" papir på de org. tyske nr. plader.
4) Alle papirer på de tyske exportplader.
Husk at checke at stelnr. på bilen stemmer overens med det på reg attesten