0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Hej bos1 når jeg sidder tommestokken op til spændebåndet så kommer olien ned af tommestokken
Hej har været ned under bilen idag for at se hvor olie drypnen kommer fra har så sat tommestokken på de steder det kommer fra. Hvad mon der skal gøres ved de to steder for at det stopper igen ?? Har taget et par billeder.Det er en diesel og det er ved og omkring turboen
du skal stramme spændebåndene. Så bliver olien inde i motoren.Når olien kommer ud ved indsugningen også tror jeg at det er olie, som kommer ud af oliefællen i topdækslet, ned i indsugningsrøret imellem luftfilter og turbo, ind i turbo, op i indsugningsmanifold og ind i motor, hvor det bliver forbrændt, eller kommer ud i udstødningen, ned igennem turboen, ud i udstødningen og ende på bagklappen som bussemænd.men oliespildet kan fjernes ved at tætne samlingerne.
Meeen.. Du skal nok holde øje med olieforbruget... Der kan jo godt være en uhensigtsmæssighed i din motor. Oliesnask kan jo godt være et kedeligt symptom. Men det korte af det lange er, at det ikke skal ud de to steder.
Citat fra: "Mølle"Meeen.. Du skal nok holde øje med olieforbruget... Der kan jo godt være en uhensigtsmæssighed i din motor. Oliesnask kan jo godt være et kedeligt symptom. Men det korte af det lange er, at det ikke skal ud de to steder.Har lige været ude og kigge oliestanden og den mangler ikke olie. kiggede lige vandstanden også men den var også vor den skulle værer. Og bilen er hellere ikke begyndt at gå dårliger. Det er bare alm rutine at jeg kigger bilen efter og så er jeg så lige stødt på dette med oliedryp. Samt nu når jeg var der og med startet motor syntes der også at komme luft ud der fra vor udstødningen er monteret på turboen. er det ikke en såen tykkere pakning der skal skiftes der?