jo da ...
den der K-Jetronic eller FULL INJECTION i de amerikanske eksporterede Karmann modeller fungerer ikke særligt tilfredsstillende. Forbruget har været på 13 liter pr. 100 km ... og med caburatoromrustning kom jeg ned på mellem 8 og 10 liter på 100 km ... Fejlen skyldes det sensible system med "nødløbfunktion" og andet, og da jeg fik kørt en AJ i sænk byggede jeg en selvlavet AJ/AS/AD modifikation ind i cabbien ... Men så startede den med andre problemer, hele ledningsnettet har jeg ikke modificeret, jeg havde bare frakoblet "brain" og alt andet pis ... og her ligger fejlen hhv. fejlene, så nu ligger der et ledningssystem Kabelbaum fra en 1985 mex til optimering på hylden ... det bliver mit vinterprojekt sammen med at lave frontruderammen på min T3 ...
Det der amerikanske grej fra en AJ er det værste der findes, så putter jeg i alleryderste tilfælde hellere en ACD 1600 Digifantdims ind i min cabbie fra en mexikaner ... men hellere nøjes jeg med en original AD eller AS pga. hydrotisseri og epromspøgelser i flere kendte ACDere ... de er heller ikke så perfekte ... måske er jeg fristet med en last edition BRAZIL med doppeltcaburatorsystem og ETHANOL ... måske lejer jeg senere lidt med alcohol i motoren ... måske ... men der skal mere end 9,0 i kompression til, det klares kun af 1600 og opefter ...
tja ... AJ ... is SHIT