0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Om inte slagteren har kört iväg bilen så är det bara att ta den om du behöver men lämna gärna tändspolen den behöver kanske någon annan.
Den er stadig gennem rusten overalt og det hele bryder sammen stykke for stykke om ørene på mig.
Og jeg har ikke tænkt mig foreløbig at kaste håndklædet i ringen og forære bilen væk (som med den sidste)
1)Bilen vugger frem og tilbage kan bedst beskrives med fornemmelsen, når man træder og slipper speederen hele tiden.(den gasser ikke op og ned) F.eks kan jeg IKKE køre jævnt i 2 ell 3 gear 30-40 km/t uden at den begynder at hugge frem og tilbage, tilsidst må jeg koble ud ellers ryster det hele fra hinanden. Giver det mening ? NÆ, men det er altså motoren der er årsagen. Ik2)Der er begyndt at komme en vedvarende lyd som stiger i takt med hastigheden, næsten samme lyd, som når man kører på de hvide punkterede striber ude i siden til højre på motorvejen.Jeg kan ikke helt lokalisere lyden. Måske ude fra højre forhjul. Kan det være lyden af et leje der er brændt af? Eller noget andet...gearkasse, transmission? Det kan såmænd være en stænkklap der rager på, eller en overkørt ræv som sidder i hjulkassen. Bedste bud er vel et leje eller bremsen. 3)Den tomgangsregulator som jeg eftersøger er på foto her.4)Bilen bruger en del kølervæske. Skal ofte genfyldes. Kan ikke se eller høre nogen utætheder. Motoren virker som sådan ikke syg eller dårlig eller som en der skal ha meget væske(måske en del benzin, men det er jo en anden snak..:-) kører ca. 9 km/l blandet kørsel. Der er vel tre muligheder. A.: Motoren spiser vandet, Ikke så godt. B.: Det smides udenfor bilen, noget skal tætnes. C.: Det smides indeni bilen, her burde du ikke være i tvivl.5)Rust. Der er hul i de indvendige skærmkasser. Bagbroen er iflg Thing anløben. Der hvor sikkerhedsselerne er fastgjorte fandtes der også rust. Hele vejen rundt i alle samlinger er den anløben. Ved kørsel i regnvejr fosser det ind med vand ved passagers fødder. Jeg kan sikkert godt få en pladesmed til at give sit bud, så har du noget at gå videre med. 6)Kørelys er pludselig for nogen tid siden begyndt at virke som vinden blæser. Nogen gange, nogen gange ikke. Væk med det, så kan du lege med det nymodens pjat når du er kommet helt ovenpå igen.7) Begge nye batterier er afladte hvis jeg ikke kører et par dage. Forleden havde jeg glemt at slukke lyset(kørelyset virkede jo ikke)Da jeg kom ud fra arbejde og skulle hjem var bilen tom for strøm. Ingen problem. Så har jeg jo lige det nye andet batteri. Startkabel på...ingen strøm på det heller.(ligesom forleden da Mads Kaa ville hjælpe mig, men nu har jeg altså 2 NYE batterier der ikke virker) Så er det man føler Fanden render en i røven for at gøre livet surt for en. Forudsætningen er jo de bliver ladet op, samt at de ikke tappes mens de venter på at hjælpe dig med at starte. Det er der skrevet meget om, ud med sikringerne og se hvor strømmen forsvinder hen.Og her er det så jeg syns problemerne begynder at hobe sig op.Ergo, det altså er ikke nok for mig at få diverse værksteder til at skifte alt muligt ud, eller at jeg selv køber nye dele og sætter i.Så tilspørger jeg, kan jeg få en af jer til at hjælpe mig? Blot kigge, lytte og sige om bilen er værd at ofre noget på, eller den skal slagtes (som det vist hedder) Mads nåede det ikke da vi løb tør for strøm. Men det kan da for pokker ikke ske to gange i træk...Bedste hilsner,Paul