olie har bedst smøreevne uden at udskille fourenende elementer fra 82 til 110 grader ca.
Enig!
Så Jan! Er du klar til et opstød - det er venligt ment:
Nu har du investeret den del penge og meget arbejde i en kanonmotor. Endda en stor 1,9 som skal have turbo. Du vil gerne have bundtræk og på den gode side af 80 hk. Du har en stor tung bil endda monteret med en tung lift. Du kører garanteret tit med tungt læs og med relativ lav fart og deraf følgende lille fartvindkøling.
KAN DU SÅ FÅ KØBT EN ORDENTLIG FRONTMONTERET OLIEKØLER MED 19 RÆKKER KØLERIBBER FREMFOR GTI'ENS 6 -7 STYKKER
Ok, jeg ved godt, at det er uhøfligt at skrive med stort og i imperativ, så undskyld.
Men det ændrer ikke ved den "rigtige" oliekølers kvaliteter.
1) Meget større køleflade
2) Montering i fronten, hvor vinden er størst, og hvor den kan have glæde af kølerventilatoren
3) En termoblok, der åbner ved 80 grader - en perfekt temperatur.
4) Spritnye højtrykshydraulikslanger, der er tætte og gode.
5) Mulighed for montering af slangerne sammen med kølevandsrørene - altså ingen forringelse af frihøjden.
Jeg ved godt, at jeg sikkert selv har været med til at foreslå GTI-køleren engang, men da var præmisserne anderledes. Nu er der ny maskine og udsigter til en varig løsning. Og prisspringet fra hjemmefusk med dyr VW termostat til et færdigt kit monteret på 2 timer er overskueligt. Kig lige igen:
http://www.busschmiede.de/Kig efter "basic kit"