Forfatter Emne: Ladeprobler  (Læst 3382 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Borre

• Sr. Member
    • Vis profil
Ladeprobler
« Dato: 17. December 2009 kl: 12:36:33 »
Min syncro har igennem længere tid periodisk haft problemer med at lade. Jeg har undertiden været heldig, at jeg, når jeg "gassede" lidt op, kunne få mere lys på og samtidigt fik jeg også udslag på omdrejningstælleren.
Er der nogen / en, der kan pege mig i retning af en tråd, der handler om ovenstående problem, og allerhelst en med afhjælpning af samme!!
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Bluestar

• Gæst
Ladeprobler
« Svar #1 Dato: 17. December 2009 kl: 12:43:35 »
du kan se efter om der er mere kul på ellers kan de ikke nå slæberingen! de kan være slidt op! og selvfølgelig kontrollere dine forbindelser!

jesper

Mads-kaa

• Gæst
Ladeprobler
« Svar #2 Dato: 17. December 2009 kl: 13:38:04 »
Jesper mener kul på diodebroen bagpå generatoren.

/Mads

Offline Borre

• Sr. Member
    • Vis profil
Ladeprobler
« Svar #3 Dato: 17. December 2009 kl: 20:07:19 »
Jeg glemte indledningsvis at fortælle, at jeg har skiftet kul. Jeg er imidlertid kommet lidt i tvivl om det kan være en forkert type kul jeg har puttet i (Tsvansens) de billigste og bedste. Grunden til tvivlen er, at jeg et eller andet sted har læst, at der er forskellige "størrelser" generatorer og at der på en JX'er skulle sidde en 90 amperes. Hvordan kan jeg se om det er den rigtige der sidder der?
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Mølle

• Gæst
Ladeprobler
« Svar #4 Dato: 17. December 2009 kl: 20:39:48 »
Normalt sidder der en 65amp på en JX. Det står på en label på siden. Nogle udstyrsmodeller, typisk campere kan have 90 amp.

Du kan da låne en nyrenoveret af mig, og så tjekke, om det er generatorfejl, eller om aben har gemt sig et andet sted. Tjek forbindelsen fra den lille (blå så vidt jeg husker) ledning til ladelampen. Hvis den ikke er i orden får generatoren ikke sin "startstrøm"