Forfatter Emne: Ukendt starter problem  (Læst 4036 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

biff

• Gæst
Ukendt starter problem
« Svar #15 Dato: 30. Januar 2010 kl: 21:52:18 »
Citat fra: "Jarl"

Men min erfaring siger mig, at bundstykker holder næsten endeløst længe. Jeg har kørt T3 i næsten siden jeg blev konformeret, ogjeg har endnu aldrig mødt et defekt bundstykke, men jeg har dælme set mange elendige kabelforbindelser og indsmurte relæer.

Ikke for at afspore noget her..
Men at dømme efter antallet af tråde hvor råd eller løsning er lig med udskiftning af bundstykket (jeg tror næsten der er ligeså mange som timing-dysetryk og udskift-nu-bare-det-skide-topstykke), så er det da en kontroversiel udmelding. Jeg har ingen erfaring med udskiftning af bundstykket men jeg er jo også kun stadig en sædcelle på vej i T3-øjemed

Rasmus

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
Ukendt starter problem
« Svar #16 Dato: 30. Januar 2010 kl: 23:32:54 »
Jamen, jeg afviser ingenlunde, at det kan være bundstykket. Slet ikke. Det kan det sagtens være.
Men jeg påstår, at af de bundstykker, der bliver dømt defekte, der er det ret lille andel, der i virkeligheden er det.

Her er i øvrigt en tilsvarende tråd fra den sydlige nabo:

http://www2.vwbus-online.org/forum/board_entry.php?id=1525205
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
Ukendt starter problem
« Svar #17 Dato: 31. Januar 2010 kl: 00:29:20 »
Selvom alt ser fint ud i det ydre, kan kontaktpunkterne i plast eller bakkelit huset være brændte. Relæet trækker godt nok, men brændte kontaktpunkter gør det svært, at få starteren i omdrejninger. De fleste autoelektrikere har "løse" huse, hvis man selv gider skrue lidt. Så bliver starteren ligesom ny igen, og man kan jo altid "lige" stikke den en ekstra stelforbindelse, når man nu er i gang.

Offline basseoghund

• Sr. Member
    • Vis profil
  • T3 model: 88' Caravelle 1.6td
  • By: 6623 Vorbasse
Ukendt starter problem
« Svar #18 Dato: 31. Januar 2010 kl: 01:34:41 »
og så huske at være så flink over for både sig selv og starter at få 3 stk nye 5mm bolte med til relæet og spilde lidt kobber fedt på dem , så de evt er til at løsne igen hvis det gliver nødvendig
Mvh
Søren P Dalegaard

"SMØRKLATTEN"
88\'er JX

Offline verner

• Hero Member
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Ukendt starter problem
« Svar #19 Dato: 31. Januar 2010 kl: 23:40:17 »
Citat fra: "biff"
Citat fra: "Jarl"

Men min erfaring siger mig, at bundstykker holder næsten endeløst længe. Jeg har kørt T3 i næsten siden jeg blev konformeret, ogjeg har endnu aldrig mødt et defekt bundstykke, men jeg har dælme set mange elendige kabelforbindelser og indsmurte relæer.

Ikke for at afspore noget her..
Men at dømme efter antallet af tråde hvor råd eller løsning er lig med udskiftning af bundstykket (jeg tror næsten der er ligeså mange som timing-dysetryk og udskift-nu-bare-det-skide-topstykke), så er det da en kontroversiel udmelding. Jeg har ingen erfaring med udskiftning af bundstykket men jeg er jo også kun stadig en sædcelle på vej i T3-øjemed

Rasmus

heller ik for at afspore tråden, da jeg ligesom jarl os tror at den hænger lidt i starteren ( vores havde os den forsinkelse sidst der var starter problem og en rensning klarede opgaven), men jeg har tilgengæld skiftet adskildige bundstykker i golf 2,3,4 passat, vento mm af andre grunde end at den ik kunne dreje starteren rundt, f.eks radio ik tænder og slukker når nøglen tages ud, strøm til benzinpumpe ved start mm
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline basseoghund

• Sr. Member
    • Vis profil
  • T3 model: 88' Caravelle 1.6td
  • By: 6623 Vorbasse
Ukendt starter problem
« Svar #20 Dato: 01. Februar 2010 kl: 00:15:19 »
har også været uheldig med et par bundstykker i vores bus , den ene holdt kun 4½ mdr
Mvh
Søren P Dalegaard

"SMØRKLATTEN"
88\'er JX