Tjek donkraft-beslagene. selv inde midt i selve beslaget kan bunden være tæret, og det er rigtigt surt at rode med.
Tjek de bagerste svingarme (til baghjulene) De er også triste at rode med.
Inderpaneler kan være rustne og traversen ved det forreste gearkasseophæng er en skurk.
Mekanisk skal du ikke være så urolig. Der er intet mystisk.
TD motoren har det med at smide olieklatter ud på bagklappen, enten fordi turboen er slidt, eller fordi motorblokken er slidt og giver for meget underkompression.
Når du har prøvekørt og motoren er varm skruer du forsigtigt lået af ekspansionsbeholderen mens motoren er i gang. Husk at der er tryk i systemet, og at beholderen er fyldt, så der vil komme noget kølevand ud. Når låget er af, tjekker du om der kommer en lind strøm af små bobler... Det klassiske tegn på at topstykket er revnet.
held og lykke med købet... vi kan næsten ikke vente med at høre fortsættelsen.