Forfatter Emne: køb af 1982t3  (Læst 3049 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
køb af 1982t3
« Dato: 26. Februar 2010 kl: 17:18:03 »
Skriv hvor du bor henne i landet, så er der en god chance for at en "mere" erfaren vil tage med ud og se på den.

På forsiden er der en søg funktion, der kan du prøve om du kan finde en af de gange det har været beskrevet. Men rust er det absolut væsentligste.

Pøj mæ et.
Kurt
Kurt - 25115788

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
køb af 1982t3
« Svar #1 Dato: 26. Februar 2010 kl: 18:21:39 »
Tror ikke det er årgangen som har den vildt store betydning. Rust er, som Kurt så rigtigt skriver, et af de væsentlige og ømme punkter. Maskineri og gearkasser er lagervare / hyldevare hos mange, ligesom ombygninger fra Golf og Passat også er indenfor mulighedernes rækkevidde. Altså: Et grundigt kig på, - og efter rust. (HUSK, at trække godt i selernes befæstelser foran ) ledningsnet: Er der klippet og lavet "fuglereder" kan det være en god indikation på en prisreduktion. Og ellers: Held og lykke til....

Mølle

  • Gæst
køb af 1982t3
« Svar #2 Dato: 26. Februar 2010 kl: 19:27:55 »
Tjek donkraft-beslagene. selv inde midt i selve beslaget kan bunden være tæret, og det er rigtigt surt at rode med.

Tjek de bagerste svingarme (til baghjulene) De er også triste at rode med.

Inderpaneler kan være rustne og traversen ved det forreste gearkasseophæng er en skurk.

Mekanisk skal du ikke være så urolig. Der er intet mystisk.

TD motoren har det med at smide olieklatter ud på bagklappen, enten fordi turboen er slidt, eller fordi motorblokken er slidt og giver for meget underkompression.

Når du har prøvekørt og motoren er varm skruer du forsigtigt lået af ekspansionsbeholderen mens motoren er i gang. Husk at der er tryk i systemet, og at beholderen er fyldt, så der vil komme noget kølevand ud. Når låget er af, tjekker du om der kommer en lind strøm af små bobler... Det klassiske tegn på at topstykket er revnet.


held og lykke med købet... vi kan næsten ikke vente med at høre fortsættelsen.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
køb af 1982t3
« Svar #3 Dato: 26. Februar 2010 kl: 20:43:31 »
Lidt træls rust - den endte på jerngården:
http://zorck.dk/t3/
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."