Forfatter Emne: Søde hjuletid...  (Læst 2269 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

marinus

• Gæst
Søde hjuletid...
« Dato: 04. Marts 2010 kl: 23:34:11 »
a) Ved i om jeg kan montere 195R14 i stedet for de 185 der sidder standard?

b) I min manual står der ikke hvad højde dæk - man anbefales at bruge. Hvad mener I?

c) Højre for at slidt hel i bund på indersiden. Det må betyde at hun er lidt kalknæet på den side. Et bud på hvordan jeg undgår at det samme sker med de nye sutter?

d) I skunken på min Camper stikker der et trepolet stik op som jeg er ret sikker på er til at lade forbrugsbatteriet når man har "landstrøm".Forstår bare ikke hvorfor der er tre poler...? På en står der AKK og på en anden BATT.... Forkortelserne er indlysende nok- men hvordan monstro forbinder jeg den med en lader?

Alle bud er meget velkomne. På forhånd 1000 tak!

vh Marinus

Poul k

• Gæst
Søde hjuletid...
« Svar #1 Dato: 05. Marts 2010 kl: 08:28:01 »
a) Det kan jeg svare på. Jeg har lige sat 2 nye vinterdæk bag på min bus i størelsen 195R14 og de kører fint rundt.  :D

Solow

• Gæst
Søde hjuletid...
« Svar #2 Dato: 05. Marts 2010 kl: 08:32:00 »
Og som Poul skriver så er der ingen problemer med 195R14, hvilket er en 80 profil, og klart det bedste når det er en camper. (det var så også svar på b))

Og på c) spørgsmålet.. det undgår du ved at tjekke at dine styretøjsdele er i orden, og så kører du på et hjulscenter og får sporet bilen for og bag. (Med de nye dæk på)

marinus

• Gæst
Søde hjuletid...
« Svar #3 Dato: 05. Marts 2010 kl: 12:49:55 »
Tak for jeres svar - så får den nye sko ;-)

I øvrigt... I min Westfalia er der 4 siddepladser. Kaptajn og copilot er de eneste med trepunktsseler. Så er der 2 pladser med maveseler i sofaen som kan ligges ned til seng. Vi har en søn som sidder i barnestol i passagerstolen. Skrækscenariet er at min kone ikke mener vi kan beholde bussen hvis vi får en baby til da der jo så mangler i trepunktssele... Det er lidt vanskeligt at forestille sig hvordan det kunne laves i foldesofaen. Er der en sok har erfaringer eller ideer på det område?

vh marinus

Offline Fut

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Søde hjuletid...
« Svar #4 Dato: 05. Marts 2010 kl: 13:01:18 »
En barnestol gjort fast i hofteselen virker fint.

Offline jensjakob

• Hero Member
    • Vis profil
Søde hjuletid...
« Svar #5 Dato: 05. Marts 2010 kl: 13:03:39 »
Mener godt at der kan monteres 3-punktssele bagi på den plads som er langs med væggen.

http://www.t3-infos.de/t3-infos_e.html#dpgurte
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  

Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Solow

• Gæst
Søde hjuletid...
« Svar #6 Dato: 05. Marts 2010 kl: 13:04:05 »
Jeg har også 2 unger spændt fast med hofteseler, men det burde da være muligt at have 3 punkts og liggesofa samtidigt.

Det er der vist også originalt i en multivan Ikk??

marinus

• Gæst
Søde hjuletid...
« Svar #7 Dato: 05. Marts 2010 kl: 15:27:33 »
Tak for svar
Vil straks gå ud og se om hvordan den sidder med hofteselen - er bare ikke sikker på om hjemmestyret godkender løsningen... Ellers ser det ud til, Jensjakob, at det er en mulighed på dit link. Vild side for øvrigt, den skal jeg da lige lure lidt på en sen aften. Kan godt ske at jeg skal bede onkel Google om at oversætte den først ;-)

Offline KHSalvesen

• Hero Member
    • Vis profil
Søde hjuletid...
« Svar #8 Dato: 05. Marts 2010 kl: 16:31:19 »
Hvad er det helt nøjagtigt der er galt med hofteseler, hvis det er autostol, eller hvis der ikke er noget foran at smaske krydderen ind i. Ingen tvivl om at forsæder skal være trepunkst, som man da jan drive udi, det må være bedre med H-sele, eller opgradere med airbag, eller brænde kørekortet. :wink:

Pointen er at undgå flyvende børn og skader fordi man nikker noget foran en skalle.

Kurt
Kurt - 25115788

Solow

• Gæst
Søde hjuletid...
« Svar #9 Dato: 05. Marts 2010 kl: 16:46:56 »
Hmmm... du må ikke montere H-seler i en gadebil, du må ikke eftermontere airbag og det ville da være dumt at brænde kortet for så at skulle køre uden !!

marinus

• Gæst
Søde hjuletid...
« Svar #10 Dato: 08. Marts 2010 kl: 20:30:58 »
@KHSalversen - De barnestole som vi råder over sidder meget dårligt med hoftesele. De bliver naturligvis siddende ved kollision - men de vil vippe pænt meget tror jeg. Jeg er sikker på at løsningen bliver i flg. JensJakobs link.

Løste i øvrigt selv mit spørgsmål D. Der var naturligvis mulighed for at lade både startbatteri og forbrugsbatteri. En lille lader i skunken og så skal vi ikke spare på strømmen næste gang vi har "landstrøm".

En lille anbefaling - Mit dieselfyr som fungerer upåklageligt havde den downside at bussen ret hurtigt kom til at lugte småfesen. Fyrede en kvart flaske airconrens i indsugningen. Nu har den samme ånde som min kone - efter tandbørstning altså ;-)

Offline Samsø

• Full Member
    • Vis profil
Søde hjuletid...
« Svar #11 Dato: 08. Marts 2010 kl: 22:48:23 »
spørgsmål c: er temmelig sikker på det er din nederste bærekugle den er gal med.
Syncro jx
Caravelle aaz
LT40 4x4 2.4td
og 4 biler til stumper.